Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, ojoj, en hel månad eller två, hur ska det gå. Nu bara måste de teckna KA för att inte gå under....
Av allt som möjligtvis påverkar Teslas försäljningssiffror så tror jag att den svenska strejken är försumbar.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
D
C Cerb skrev:
I vilket lab har ARN gjort den simuleringen och sett att förändringen i luftflödet runt dörren lett till extra mängd stenskott?

Låter faktiskt som BS, de dumt designade runt hjulhusen när det kommer till risk för stenskott, det är tydligt och sedan länge fastställt, men att personen skulle vara extra drabbad pga. dörrmonteringen låter som rent hittepå för att få en gratis lackering inför försäljningen.
Jag har inte följt detta i detalj men kör själv Tesla och de var ju inledningsvis rätt olika ihopsatta, jag skulle misstänka att detta kommer från (kanske fel ord här) linjeringen av dörrarna. På rätt många bilar gick bakdelen av dörrarna för djupt in, konsekvensen blir att nästa dörrs framkant sticker ut och till sist hundbenet, det blir då mycket stenskott och rost. Fått detta visat för mig på en verkstad.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Vill någ tro att de flesta inte köper förlängare som du, men förstår att vissa behöver det där du inkluderas😉
Jo visst gör de det. Fast de kallar det för något annat. Annars skulle det bara funnits ett fåtal biltyper av lika få märken.
Rejäl skrev:
Ja Musk är inte så populär just nu inte i Europa i alla fall…
Nja. De allra flesta skiter nog fullständigt I honom. Det är bilen de köper. Inte honom.
Rejäl skrev:
Strejken i sig har någ inte så stor inverkan globalt även om det påverkar dom svenska siffrorna i viss mån så är någ Musk mer toxic så som han har raljerat!
Raljerar? Han verkar sköta sitt jobb att rationalisera den amerikanska byråkratin och slöseriet det oundvikligen medför när någon hanterar andras pengar. Det var det Trump gick till val på och det genomgör han nu i ett rasande tempo. Vi skulle behöva en Musk här med.
Eller var det något annat raljerande?
 
K kortis skrev:
Med tio miljarder i strejkkassan så sinar den knappast.
Om de har 10 miljarder i kassan låter jag vara osagt men det låter som om metall anslutna arbetare är lurade i så fall..

Man undrar ju om strejk vakterna börjar tröttna och ägnar sig åt annat.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Jag har inte följt detta i detalj men kör själv Tesla och de var ju inledningsvis rätt olika ihopsatta, jag skulle misstänka att detta kommer från (kanske fel ord här) linjeringen av dörrarna. På rätt många bilar gick bakdelen av dörrarna för djupt in, konsekvensen blir att nästa dörrs framkant sticker ut och till sist hundbenet, det blir då mycket stenskott och rost. Fått detta visat för mig på en verkstad.
Det jag har läst beskrivs mer som blästrande effekt än stenskott, och då låter det som om luftflöden som blir fel..
 
P
Intet Intet skrev:
Jo visst gör de det. Fast de kallar det för något annat. Annars skulle det bara funnits ett fåtal biltyper av lika få märken.
Nej det har ingett med det att göra för de flesta, om du inte förstår att många har olika behov o smak, så blir det inte lätt att diskutera om du ser det som penisförlängare för att man har olika bilar…
Intet Intet skrev:
Nja. De allra flesta skiter nog fullständigt I honom. Det är bilen de köper. Inte honom.
Nej här tror jag att du har väldigt fel!
Intet Intet skrev:
Raljerar? Han verkar sköta sitt jobb att rationalisera den amerikanska byråkratin och slöseriet det oundvikligen medför när någon hanterar andras pengar. Det var det Trump gick till val på och det genomgör han nu i ett rasande tempo. Vi skulle behöva en Musk här med.
Eller var det något annat raljerande?
Ja som han stänger ned bidragsorganisationer mm. från den ena dagen till den andre utan att förstå innebörden så är det många som anser att han gör saker han (Musk) inte har en aning om och det kallas raljera..
Sedan hans uttalande och märkliga Nazist hälsningar kan väl kallas att han raljerar rätt friskt..
 
  • Wow
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
J Jeppson skrev:
Om de har 10 miljarder i kassan låter jag vara osagt men det låter som om metall anslutna arbetare är lurade i så fall..

Man undrar ju om strejk vakterna börjar tröttna och ägnar sig åt annat.
Jo lurade kan de vara för konflikträdda är de så till den milda grad. Om de använt sina resurser kanske vi haft samma löner som tyskarna i Sverige och då kunnat köpt mer saker och byggt mer hus etc etc
 
  • Gilla
Jeppson
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Nej det har ingett med det att göra för de flesta, om du inte förstår att många har olika behov o smak, så blir det inte lätt att diskutera om du ser det som penisförlängare för att man har olika bilar…
Olika behov? Jo, tjäna!
Jag behöver 500 hk för och dra båten.
Jag behöver ledbysning i kupén med 23000000 färgvarianter.
Jag behöver ett glastak.
Etc etc. Ja du fattar. Behov? Pyttsan. Penisförlängare kallade vi de förr. Fåfänga kallas det kanske nu?

Rejäl skrev:
Nej här tror jag att du har väldigt fel!
Och jag tror att du har väldigt fel. Det är ju givet att vi utgår från våra förutfattade meningar när vi ser och hör samma sak, men derar helt olika slutsatser därav.
Rejäl skrev:
Ja som han stänger ned bidragsorganisationer mm. från den ena dagen till den andre utan att förstå innebörden så är det många som anser att han gör saker han (Musk) inte har en aning om och det kallas raljera..
Han stänger inte ner något. Hans mannar analyserar inhämtad data och ger de vidare till berörd "myndighet".
"Utan att förstå innebörden"? Vad vet du om det?
"Många anser"? Jaha. Det finns det säkert många som tycker och säkert många som är glada över att deras skattepengar inte längre går till elbilssatsningar i Vietnam och andra märkliga bidrag.

Eller som Musk själv sade. -Presidenten gick till val på att minska slöseriet med skattepengar och det är det vi nu gör. Det är det som kallas demokrati.
Rejäl skrev:
Sedan hans uttalande och märkliga Nazist hälsningar kan väl kallas att han raljerar rätt friskt..
Den gode Musk är Amerikas Göran Greider. Tycker till om det mesta och hans gestikulerande blir det du vill att det skall vara.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Nej det har ingett med det att göra för de flesta, om du inte förstår att många har olika behov o smak, så blir det inte lätt att diskutera om du ser det som penisförlängare för att man har olika bilar…

Nej här tror jag att du har väldigt fel!

Ja som han stänger ned bidragsorganisationer mm. från den ena dagen till den andre utan att förstå innebörden så är det många som anser att han gör saker han (Musk) inte har en aning om och det kallas raljera..
Sedan hans uttalande och märkliga Nazist hälsningar kan väl kallas att han raljerar rätt friskt..
Nu när människor får sparken i miljontals så får de tid att handla o sätta sprätt på sina pengar och det kommer att ge många jobb.
Hum tänkte inte på det.
Men de rika får ju sänkt skatt iaf för det har dom lovat.
 
P
Intet Intet skrev:
Olika behov? Jo, tjäna!
Jag behöver 500 hk för och dra båten.
Jag behöver ledbysning i kupén med 23000000 färgvarianter.
Jag behöver ett glastak.
Etc etc. Ja du fattar. Behov? Pyttsan. Penisförlängare kallade vi de förr. Fåfänga kallas det kanske nu?
De flesta bilar är inte dessa varianter du tar upp utan det är dessa speciella individer som du som behöver sina förläggare så är det!
Intet Intet skrev:
Och jag tror att du har väldigt fel. Det är ju givet att vi utgår från våra förutfattade meningar när vi ser och hör samma sak, men derar helt olika slutsatser därav.

Han stänger inte ner något. Hans mannar analyserar inhämtad data och ger de vidare till berörd "myndighet".
Jaha, vad gjorde Musk med Usaid?

”Elon Musk vill bomma igen USAID.

Över en natt stängde biståndsorganets hemsida ned och anställda nekas nu inträde till kontoret.

”De är maskar”, skriver Musk på X.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwxKRk/usaid-trumpos-ord-om-musk-efter-mask-attacken
Intet Intet skrev:
"Utan att förstå innebörden"? Vad vet du om det?
Uppenbart mer än dig😉 du verkar bara vara en Fanboy!
Intet Intet skrev:
Eller som Musk själv sade. -Presidenten gick till val på att minska slöseriet med skattepengar och det är det vi nu gör. Det är det som kallas demokrati.

Den gode Musk är Amerikas Göran Greider. Tycker till om det mesta och hans gestikulerande blir det du vill att det skall vara.
Ja du ser hur galet du resonerar ”den gode Musk” ingen vettig, frisk chef säger som Musk har sagt:

”I ett inlägg på den egna plattformen X den 2 februari skriver Donald Trumps medarbetare oligarken Elon Musk att USAID är en ond organisation som måste dö.”

Det är bara extremister som Musk som uttalar sig på detta sätt och givetvis anser DU att det är normalt det har vi förståt..
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Rejäl skrev:
De flesta bilar är inte dessa varianter du tar upp utan det är dessa speciella individer som du som behöver sina förläggare så är det!

Jaha, vad gjorde Musk med Usaid?

”Elon Musk vill bomma igen USAID.

Över en natt stängde biståndsorganets hemsida ned och anställda nekas nu inträde till kontoret.

”De är maskar”, skriver Musk på X.”

[länk]

Uppenbart mer än dig😉 du verkar bara vara en Fanboy!

Ja du ser hur galet du resonerar ”den gode Musk” ingen vettig, frisk chef säger som Musk har sagt:

”I ett inlägg på den egna plattformen X den 2 februari skriver Donald Trumps medarbetare oligarken Elon Musk att USAID är en ond organisation som måste dö.”

Det är bara extremister som Musk som uttalar sig på detta sätt och givetvis anser DU att det är normalt det har vi förståt..
Jag fick reklam i dag. Köp en telefon och vinn en Tesla.
Det går bra för Tessla nu.
Törs fasiken int köpa en telefon tänk om man står där med Tessla
 
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
K kortis skrev:
Jag fick reklam i dag. Köp en telefon och vinn en Tesla.
Det går bra för Tessla nu.
Törs fasiken int köpa en telefon tänk om man står där med Tessla
För fan gör inte det annars står du där med näsan i vädret med en Tesla på gården😉
Det verkar stå gott om färdiga Teslor i Tyskland som ingen vill köpa så antar att det är en av dom..
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
K kortis skrev:
Jag fick reklam i dag. Köp en telefon och vinn en Tesla.
Det går bra för Tessla nu.
Törs fasiken int köpa en telefon tänk om man står där med Tessla
Jag skulle bli asglad, t.o.m. om priset vore en Volvo. Det går ju alltid sälja bilen mot pengar.
 
Rejäl skrev:
De flesta bilar är inte dessa varianter du tar upp utan det är som du som behöver sina förläggare så är det!
Jojo. Och ändå lägger köpare ner extrapengar på tillval som snyggare fälgar, träratt osv.
Själv tycker jag om bilar. Äldre bilar med stora motorer. Dels är de lättare att meka med, dels snyggare men framförallt billigare. Jag köper lyxbilar för en spottstyver av nypriset och åker som en kung. Så visst tillhör jag gruppen "dessa speciella individer".
Någon "förläggare" behöver jag inte. Är inte författare. 😁
Rejäl skrev:
Jaha, vad gjorde Musk med Usaid?

”Elon Musk vill bomma igen USAID.

Över en natt stängde biståndsorganets hemsida ned och anställda nekas nu inträde till kontoret.

”De är maskar”, skriver Musk på X.”

[länk]

Uppenbart mer än dig😉 du verkar bara vara en Fanboy!
Fanboy! Tack.Nu har jag lärt mig ett nytt ord! Kan det vara en manlig groupie, måntro?😄
Om tramsigt larvande får dig att må bättre, så varsågod!😁

Får jag fråga, hur du kan ha sådan insikt i USAID. Aftonbladet?

Rejäl skrev:
Ja du ser hur galet du resonerar ”den gode Musk” ingen vettig, frisk chef säger som Musk har sagt:
Nähä. Vad vet du om det. Ingenting?
Den "gode" Musk, är ett sätt att variera texten, så den blir mer lättläst, -för de flesta. "Gode" betyder i detta fall "tjomen, knölen, typen, personen, skrället" eller vad man nu vill.

Rejäl skrev:
”I ett inlägg på den egna plattformen X den 2 februari skriver Donald Trumps medarbetare oligarken Elon Musk att USAID är en ond organisation som måste dö.”
Ja. Den kanske är en ond organisation som delar ut AIDSmedicin som täckmantel för sin mer obskyra verksamhet. Jag vet inte och det gör med säkerhet inte du heller. Trots ditt envetna raljerande.
Rejäl skrev:
Det är bara extremister som Musk som uttalar sig på detta sätt och givetvis anser DU att det är normalt det har vi förståt..
"Vi"? Vilka "Vi har förstått"? Mer raljerande.😁
Jag tycker verkligen inte att Musk är "normal" och det skall "vi"😃 vara väldigt glada för. För utom Muskmänniskor hade du och jag bjäbbat med gester istället för via internet.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.