Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
Intet Intet skrev:
Varsågod och tyck.
När det gäller moral får man skilja på tangentbordsmoral och realmoral. I en anonym värld som denna är den förstnämnda starkt överrepresenterad. I verkligheten skiter nog de flesta i det mesta. Men att impa på internet kan säkert stärka det egna egot för de som det behöver.

Det löser man genom att minimera inköpen av produkter med "misstänkta" komponenter samt gör likadant med drivmedel. I tangentbordsteorin, vill säga. I verkliga livet är det en helt annan femma. Få om närapå ingen bryr sig om vad som finns i tanken eller i bilen, Tv-n, telefonen, datorn, kylskåpet och all annan allsköns prylar vi "behöver".

Klarar gemene man inte ens av att hålla igen på konsumtionen på grund av ointresse, hur tror du då det går med "opponionsbildandet"?

Det är det gamla vanliga. Du ser det, du så gärna vill se som stämmer med din världsbild och förutfattade meningar. Hade Obama "hailat" skulle det istället varit ett tecken på hans spontanitet.
När jag hoppas på ett snart slut på Ukrainakriget betyder det för de som inte kan läsa att jag stöder Ryssland.
Så du förstår, det där med att bedöma andra utifrån sina egna brister, slutar sällan väl, så det bör man akta sig för. Därför har jag inga större uppfattningar om Musk över huvud taget.
Roligt att du säger precis samma sak som jag och försöker framställa det som kritik, du lever inte som du lär du heller, det blir helt enkelt för svårt, men tar dig ändå rätten att ha en åsikt, precis som vi andra. Du påpekar att sammanhanget ofta avgör, som tex med Musks heilning, men utesluter sen sammanhanget. Det enda du säger är att du inte vill se att kejsaren är naken, jag misstänker att det kan hjälpa en i vardagen, det blir enklare då.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Jag får allt starkare misstankar att Intet har betalt för det där.

Hans retorik, metoder och åsikter stämmer litet för väl överens med rysstrollen.

• Gilla
  • Wow
  • Haha
kortis och 5 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag får allt starkare misstankar att Intet har betalt för det där.

Hans retorik, metoder och åsikter stämmer litet för väl överens med rysstrollen.
Mjo..

L lat skrev:
Nej, det är inte godtyckligt. Precis som det krävs av dig att du delar SD's värdegrund om du vill vara med i SD så kan facket kräva att du delar deras värdegrund.
Såklart det är godtyckligt. Bedöma någons värdegrund är själva sinnebilden av godtycklighet.

Intet Intet skrev:
Såklart det är godtyckligt. Bedöma någons värdegrund är själva sinnebilden av godtycklighet.
Om man som medlem i SD talar om att man delar Kommunisternas värdegrund så är de knappast godtyckligt. Det är väl samma sak om man deklarerar för sin fackföreningar att man delar inte deras värdegrund det är väl inte godtyckligt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
D djac skrev:
Roligt att du säger precis samma sak som jag och försöker framställa det som kritik, du lever inte som du lär du heller, det blir helt enkelt för svårt, men tar dig ändå rätten att ha en åsikt, precis som vi andra. Du påpekar att sammanhanget ofta avgör, som tex med Musks heilning, men utesluter sen sammanhanget. Det enda du säger är att du inte vill se att kejsaren är naken, jag misstänker att det kan hjälpa en i vardagen, det blir enklare då.
Att leva som man lär ja då hade jag nog varit perfekt, hum jag är ju lättlärd.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vem säger att du inte kan dela fackens värdegrund och rösta på tex SD eller M?
Vad säger då att du inte kan dela SD’s värdegrund och samtidigt rösta på kommunisterna?

K kortis skrev:
Vad säger då att du inte kan dela SD’s värdegrund och samtidigt rösta på kommunisterna?
Märklig jämförelse, det är två olika partier.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Märklig jämförelse, det är två olika partier.
Principer och konsekvenstänk.
För att vara med i IOGT måste du dela deras värdegrund annars faller ju hela deras existens.
Jag vill vara med i IOGT men ett järn ska jag väl kunna ta el två.
Men då åker du faktiskt ut.

K kortis skrev:
Principer och konsekvenstänk.
För att vara med i IOGT måste du dela deras värdegrund annars faller ju hela deras existens.
Jag vill vara med i IOGT men ett järn ska jag väl kunna ta el två.
Men då åker du faktiskt ut.
Ja, din värld skiljer sig visst mot den jag bor i, så kan det vara. Sekten är värst.

• Gilla
Zevv och 2 till
  • Laddar…
D
Ja, din värld skiljer sig visst mot den jag bor i, så kan det vara. Sekten är värst.
Jag tycker inte grundtanken är alls konstig och det gör nog inte du heller, om man ska representera en idéburen förening så kan man inte vara kopplad till motstridiga idéer.

Som varit uppe, en dedikerat alkoholist får svårt att få förtroendeuppdrag i IOGT, en uttalad ateist svårt att bli präst i Svenska Kyrkan osv, det är helt naturligt och jag gissar att en del här luras av sitt hat mot facken.

Däremot som det händer nu i Sverige, att dugliga tjänstemän åsiktsregistreras och sparkas är väsentligt allvarligare. Nu stoppades iofs premien för speciellt regimlojala tjänstemän men ger ändå en fingervisning om riktningen, närbesläktat.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag tycker inte grundtanken är alls konstig och det gör nog inte du heller, om man ska representera en idéburen förening så kan man inte vara kopplad till motstridiga idéer.

Som varit uppe, en dedikerat alkoholist får svårt att få förtroendeuppdrag i IOGT, en uttalad ateist svårt att bli präst i Svenska Kyrkan osv, det är helt naturligt och jag gissar att en del här luras av sitt hat mot facken.

Däremot som det händer nu i Sverige, att dugliga tjänstemän åsiktsregistreras och sparkas är väsentligt allvarligare. Nu stoppades iofs premien för speciellt regimlojala tjänstemän men ger ändå en fingervisning om riktningen, närbesläktat.
Nej, jag håller inte med, då hade jag inte uttryckt mig alls om saken från början. Vi återgår till TS…

• Haha
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
D
Nej, jag håller inte med, då hade jag inte uttryckt mig alls om saken från början. Vi återgår till TS…
Verkligen konstigt och svårt att förstå.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
D djac skrev:
Verkligen konstigt och svårt att förstå.
Detsamma. Nu släpper vi det.

D djac skrev:

Statliga tjänstemän får sparken för att de följer lagar och direktiv det är rent förskräckligt.
Medan sådana som Svenonius som sitter i Moderaternas partiledning utses som chef för utförsäljning av statlig egendom och det med miljonlön.
Hon som nästan ödelade Karolinska

• Gilla
  • Älska
  • Arg
Eddi54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.