Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det finns en del människor här som jag är glad att man inte känner privat, helt klart...
Jag tycker tvärs om, för jag är övertygad om att de flesta som här visar tydliga faschistoida böjelser inte är vad de utger sig för att vara om vi diskuterade öga mot öga över ett glas öl (eller alkoholfritt alternativ) istället för anonymt, då det är lättare att ta ut svängarna när inget svar kan utkrävas. Ungefär som att tuta på bilen framför i en bilkö.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Funderat ett tag nu på om man känner sig till freds med sig själv att åka Tesla och i och med det stödja Trump
 
Redigerat:
  • Wow
Jonatan79
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag köper kinesiskt bara när det inte finns något tillgängligt eller ekonomiskt överkomligt alternativ.
Bra, då var det som jag trodde.
Du låter siner om sist pengarna styra dina val. Billiga prylar från den aggressiva diktaturen Kina går bra medans billig energi från den aggressiva diktaturen Ryssland går inte bra.

H heimlaga skrev:
Jag upprepar Rejäls fråga:
Kan du svara på vad det är som du ser upp till hos Musk vad är det han har som får dig att försvara honom och alltid angripa dem som inte gillar hans åsikter och uttalanden???
Några inlägg tidigare svarade jag på Rejäls fråga. Jag hade förvisso svarat på den tidigare, men tog den en gång till för honom. Så nu, bara för dig kommer den här igen. Håll till godo.
Intet Intet skrev:
Visst kan jag det. Som jag tidigare skrivit ett flertal gånger, ser jag upp till Musk. Nä, det var din omskrivning. Imponerad av hans förmåga att skapa någonting. Inte bara drömma om det utan verkligen få det gjort också. Som när USA sa att "inom 10 år skall vi ha landat på månen". Och sedan verkligen lyckades. Folk som inte bara snackar, utan förverkligar sina drömmar. De är Imponerande.
Jag angriper inte. Jag ifrågasätter däremot de som vräker ur sig floskler, som att Musk är Faschist. Vilket ingen hittills kunnat bevisa. En sak är att tro något utan bevis. Då är det uppenbart ett personligt tyckande utan större värde. En annan sak är det att veta att Musk är faschist. Då krävs lite mer än en videosnutt som inte säger något i frågan.
Det är dessa pöbelfasoner jag kritiserar.

Nöjd nu?
 
  • Gilla
  • Arg
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Bra, då var det som jag trodde.
Du låter siner om sist pengarna styra dina val. Billiga prylar från den aggressiva diktaturen Kina går bra medans billig energi från den aggressiva diktaturen Ryssland går inte bra.


Några inlägg tidigare svarade jag på Rejäls fråga. Jag hade förvisso svarat på den tidigare, men tog den en gång till för honom. Så nu, bara för dig kommer den här igen. Håll till godo.

Jag angriper inte. Jag ifrågasätter däremot de som vräker ur sig floskler, som att Musk är Faschist. Vilket ingen hittills kunnat bevisa. En sak är att tro något utan bevis. Då är det uppenbart ett personligt tyckande utan större värde. En annan sak är det att veta att Musk är faschist. Då krävs lite mer än en videosnutt som inte säger något i frågan.
Det är dessa pöbelfasoner jag kritiserar.

Nöjd nu?
Skitprat. Du tycker om att måla ut mig som både ett och annat. Ofta tycks ditt syfte vara någon slags whataboutism för att få Ryssland att framstå i en bättre dager.

Billiga prylar från den aggressiva diktaturen Kina försöker jag undvika när det är möjligt. I allmänhet lyckas jag ganska bra men tyvärr går det inte helt med de pengarna och de leverantörerna som jag har tillgång till.
Energi från Ryssland försöker jag undvika men eftersom oljeprodukter handlas internationellt och en del kommer från Ryssland så är det tyvärr ibland litet ryssolja i bensinen och dieseln vi alla köper.

Att Muskvitj är nazist eller facist av något slag är väl ingen hemlighet. När man jämför hans handlingar och uttalanden med Hitlers och Mussolinis gäng är det helt uppenbart att han hör hemma där någonstans.
Fast själv tycker han antagligen att han försöker frälsa världen genom att ge alla förmånen att leva i ett sådant samhällssystem som han själv växte upp i. I den hårt högerstyrda apartheidstaten Sydafrika under Botha. Där endast en liten minoritet av befolkningen hade rösträtt och medborgerliga rättigheter.

Den där Putinvänliga whataboutismen är förövrigt en strategi som alla statsanställda propagandatroll i Ryssland håller på med. Vill du vinna trovärdighet skall du inte häva ur dig propagandafloskler och följa propagandastrategier som vi redan vet kommer direkt från Moskva.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
pmd och 3 till
  • Laddar…
Någon sektmedlem roar sig med att lämna meddelande på vindrutor…
Gult papper med text om arbetsvillkor på Tesla, uppmanar till kollektivavtal och föreslår byte av bilmärke om konflikten inte löses.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Gimp och 5 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Någon sektmedlem roar sig med att lämna meddelande på vindrutor…
[bild]
Har du tagit ditt förnuft till fånga😉
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Har du tagit ditt förnuft till fånga😉
Det var inte min bil, jag äger ingen bil. Jag cyklar och älskar MP ❤️
 
  • Haha
  • Wow
djac och 5 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det var inte min bil, jag äger ingen bil. Jag cyklar och älskar MP ❤️
Det har du talat om förut, men att du nu delar ut så fina gula lappar på parkerade Tesla bilar är beundransvärt😉
 
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Skitprat. Du tycker om att måla ut mig som både ett och annat. Ofta tycks ditt syfte vara någon slags whataboutism för att få Ryssland att framstå i en bättre dager.
Du målar ut dig så bra själv, helt utan hjälp från mig.
Vad jag tycker om stora stater som anfaller små, har jag redan förklarat åtskilliga gånger, även om det till synes inte gått hem hos den illitterata populasen som fortsätter sitt mantra, hellre än att försöka läsa innantill.
H heimlaga skrev:
Att Muskvitj är nazist eller facist av något slag är väl ingen hemlighet. När man jämför hans handlingar och uttalanden med Hitlers och Mussolinis gäng är det helt uppenbart att han hör hemma där någonstans.
Jaså? Det är inte så uppenbart för mig och det framställer dig inte i så bra dager att komma med en massa generaliseringar som bevis mot en person vars namn du inte ens kan stava till. Du är kanske en liten smygfaschist ändå? Var inte rädd. Ut ur garderoben så finner du många vänner som anklagar folk de inte gillar. Så du kommer att befinna dig bland vänner.🥰
H heimlaga skrev:
Fast själv tycker han antagligen att han försöker frälsa världen genom att ge alla förmånen att leva i ett sådant samhällssystem som han själv växte upp i. I den hårt högerstyrda apartheidstaten Sydafrika under Botha. Där endast en liten minoritet av befolkningen hade rösträtt och medborgerliga rättigheter.
Mer gissningar.
H heimlaga skrev:
Den där Putinvänliga whataboutismen är förövrigt en strategi som alla statsanställda propagandatroll i Ryssland håller på med. Vill du vinna trovärdighet skall du inte häva ur dig propagandafloskler och följa propagandastrategier som vi redan vet kommer direkt från Moskva.
Du är oersättbar i din transparenta retorik. Kul.
Alltså. Vad jag än säger som inte passar in i din inskränkta värld, är per definition att gå Rysslands ärenden! Rena Kafka! Du argumenterar väldigt fegt, men roligt, då du är så uppenbar. Tack för det.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
D Dilato skrev:
Re: kommunikatörer:
Staten har sett problemet
[länk]

Även kommunen med mest kommunikatörer per invånare verkar ha vaknat.

Malmö stads förvaltningar har flest anställda kommunikatörer per kommuninvånare av Sveriges storstäder. Moderaterna i staden vill halvera antalet för att istället satsa på socialsekreterare och lärare.
[länk]
Och där visar det sig ju att kommunikatörerna gör mycket mer än att bara göra det som en hög chef lika gärna skulle kunna göra.
 
BirgitS
P pmd skrev:
Jag har nyligen haft anledning att leta information på just webbplatser för ett par sjukhus, och det finns stor förbättringspotential.
Så det behövs alltså fler kommunikatörer då.
 
  • Haha
  • Älska
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
L lbgu skrev:
En normal chef i offentlig sektor lägger garanterat mindre än 1% av sin arbetstid på att svara på frågor från journalister. Skulle tro att de flesta chefer normalt inte får en enda journalistfråga under ett år.
Sen måste ju även chefen prata med kommunikatören så kommunikatören vet vad som ska sägas då antagligen inte kommunikatören har koll på vad chefen har koll på. Så först ska de boka ett möte och gå igenom alla frågor journalisten kan tänkas ställa. Tar antagligen betydligt längre tid än att bara svara på journalistens frågor direkt.
Att ha en kommunikatör anställd för att svara på frågor en kompetent chef borde kunna svara på är givetvis ingen besparing.
Det där har redan avhandlats och kommunikatörer har många arbetsuppgifter.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Så det behövs alltså fler kommunikatörer då.
Touche, Birgit 😃
 
P pmd skrev:
Det där bryter eventuellt mot forumregel 5.4.4
Attans
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jag angriper inte. Jag ifrågasätter däremot de som vräker ur sig floskler, som att Musk är Faschist. Vilket ingen hittills kunnat bevisa. En sak är att tro något utan bevis
Hur f.n ska man kunna bevisa en sån sak? Det enda "bevis" som skulle kunna framläggas vore väl en medlems-/partibok, men då kom väl vederbörande & påstod att den var förfalskad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.