Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
Intet Intet skrev:
Ja. Och än bättre som jag redan föreslagit.
Djac och Musk! -Radarparet! Den dynamiska duon!

Likt Hannibal Heys och kid Curry, Helan och Halvan, Butch Kassedy och the Sundance kid, Jan and Dean, Åsanisse ock Klabbarparn, van Helsing och Vlad tepes, Hasse och Tage, Chips O'Toole and Randy Bentvick.
Du raljerar som vanligt!

Kan du svara på vad det är som du ser upp till hos Musk vad är det han har som får dig att försvara honom och alltid angripa dem som inte gillar hans åsikter och uttalanden???
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
De flesta kommunikatörer sparar pengar i den offentliga sektorn eftersom de är billigare än de som annars skulle ha gjort jobbet.
En normal chef i offentlig sektor lägger garanterat mindre än 1% av sin arbetstid på att svara på frågor från journalister. Skulle tro att de flesta chefer normalt inte får en enda journalistfråga under ett år.
Sen måste ju även chefen prata med kommunikatören så kommunikatören vet vad som ska sägas då antagligen inte kommunikatören har koll på vad chefen har koll på. Så först ska de boka ett möte och gå igenom alla frågor journalisten kan tänkas ställa. Tar antagligen betydligt längre tid än att bara svara på journalistens frågor direkt.
Att ha en kommunikatör anställd för att svara på frågor en kompetent chef borde kunna svara på är givetvis ingen besparing.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det är ett enkelt val som ni Teslaägare har. Antingen se till att det blir allmänt känt att ni köpte bilen före Muskvitj blev politisk till exempel genom en lämplig klisterlapp på bilen eller så får ni leva med att bli betraktade som nazister.
Det oroande är att jag tror inte du skojar.
Vilka klisterlappar sätter du på dina Kinesiska komponenter? -"Jag älskar diktaturer!" Har jag rätt?😃
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Det oroande är att jag tror inte du skojar.
Vilka klisterlappar sätter du på dina Kinesiska komponenter? -"Jag älskar diktaturer!" Har jag rätt?😃
Du verkar upphängd på att det måste fungera med någon sorts rangordning på hur folk reagerar, så är det inte.

Att världens rikaste person kommer ut är en häpnadsväckande nyhet och får motsvarande uppmärksamhet.

Att sen som exempel förbränningsmotorkollektivet, köttätarna, flygresenärerna, som ställer till med mycket mer skada, inte varje dag uppmärksammas på samma sätt beror nog på att det är så vanligt att det tappat i nyhetsvärde.

Det finurliga är att det är fritt att reagera och engagera sig i det man vill, på så sätt uppmärksammas många frågor parallellt, det är toppen!
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Det oroande är att jag tror inte du skojar.
Vilka klisterlappar sätter du på dina Kinesiska komponenter? -"Jag älskar diktaturer!" Har jag rätt?😃
Kan du svara på vad det är som du ser upp till hos Musk vad är det han har som får dig att försvara honom och alltid angripa dem som inte gillar hans åsikter och uttalanden???
 
Rejäl skrev:
Du raljerar som vanligt!

Kan du svara på vad det är som du ser upp till hos Musk vad är det han har som får dig att försvara honom och alltid angripa dem som inte gillar hans åsikter och uttalanden???
Visst kan jag det. Som jag tidigare skrivit ett flertal gånger, ser jag upp till Musk. Nä, det var din omskrivning. Imponerad av hans förmåga att skapa någonting. Inte bara drömma om det utan verkligen få det gjort också. Som när USA sa att "inom 10 år skall vi ha landat på månen". Och sedan verkligen lyckades. Folk som inte bara snackar, utan förverkligar sina drömmar. De är Imponerande.

Jag angriper inte. Jag ifrågasätter påståenden som ovan, om Open AI. -Hur vet han att det skulle vara dåligt ifall det såldes till Musk? Ingen analys av nuvarande ägare eller hur försämringen skulle uppstå? Vad skulle resultatet bli?
Men, nä. Ingenting! Musk är helt enkelt kass. Punkt slut.
Sådant resonemang fungerar utmärkt i en liten skara likasinnade men inte alls i ett publikt forum där ett minimikrav är att kunna motivera sitt påstående eller säga att det bara är en gissning.

Kan tillägga för de som så gärna vill missförstå. Det gäller till exempel inte dansken med U-båten eller Anders Englund eller någon annan som bara vill skapa död och elende.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det finurliga är att det är fritt att reagera och engagera sig i det man vill, på så sätt uppmärksammas många frågor parallellt, det är toppen!
Visst är det. Men det vore ju roligt ifall ett påstående kunde motiveras också. Inte bara säga -Han är dum!
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Visst kan jag det. Som jag tidigare skrivit ett flertal gånger, ser jag upp till Musk. Nä, det var din omskrivning. Imponerad av hans förmåga att skapa någonting. Inte bara drömma om det utan verkligen få det gjort också. Som när USA sa att "inom 10 år skall vi ha landat på månen". Och sedan verkligen lyckades. Folk som inte bara snackar, utan förverkligar sina drömmar. De är Imponerande.
Men han har helt andra sidor med som inte är bra hos en som får mer makt därav så anser jag och många att ju mindre makt Musk har desto bättre..
Intet Intet skrev:
Jag angriper inte. Jag ifrågasätter påståenden som ovan, om Open AI. -Hur vet han att det skulle vara dåligt ifall det såldes till Musk? Ingen analys av nuvarande ägare eller hur försämringen skulle uppstå? Vad skulle resultatet bli?
Men, nä. Ingenting! Musk är helt enkelt kass. Punkt slut.
Har ju svarat på det att det har med Musk ideologi och beteenden att göra..
Intet Intet skrev:
Sådant resonemang fungerar utmärkt i en liten skara likasinnade men inte alls i ett publikt forum där ett minimikrav är att kunna motivera sitt påstående eller säga att det bara är en gissning.
Det är ju där dina synpunkter hör hemma håller med till hundra 💯
Intet Intet skrev:
Kan tillägga för de som så gärna vill missförstå. Det gäller till exempel inte dansken med U-båten eller Anders Englund eller någon annan som bara vill skapa död och elende.
Detta fattar jag inte överhuvudtaget vad du menar med?
 
Rejäl skrev:
Men han har helt andra sidor med som inte är bra hos en som får mer makt därav så anser jag och många att ju mindre makt Musk har desto bättre..
Du har inte en susning om vilka "sidor" nuvarande ägare har! Ändå vet du att de är bättre än Musk! Intressant debatteknik!
Rejäl skrev:
Har ju svarat på det att det har med Musk ideologi och beteenden att göra..
Är du verkligen så insatt I hans "idiologi", eller sväljer du bara det som passar din förutfattade mening? Jag är intresserad av hur du fått denna insikt, för själv vet jag bara vad andra påstår om honom. Skvaller, med andra ord.
Rejäl skrev:
Det är ju där dina synpunkter hör hemma håller med till hundra 💯
Du har alltså inte en susning?
Rejäl skrev:
Detta fattar jag inte överhuvudtaget vad du menar med?
Eftersom jag inte alltid följer med den allmänna strömmen om vad som är rätt och fel, får jag ibland kommentarer av skribenter vars läsförmåga är högst varierande. Skriver jag att kriget i Ukraina ser ut att ta slut snart, dröjer det inte länge innan någon tillfälligt illitterat skribent svarar -"Och de bortförda barnen! ... osv.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Du har inte en susning om vilka "sidor" nuvarande ägare har! Ändå vet du att de är bättre än Musk! Intressant debatteknik!
Vad vet du om det? Det är ganska allmänt känt om Musk beteenden, hade Sam Altman betet sig lika illa så hade det belysts i media med men vad jag har läst saknar han radikala sidor..
Beklagligt att du gång på gång slår ned på dina meningsmotståndare på detta sätt!
Intet Intet skrev:
Är du verkligen så insatt I hans "idiologi", eller sväljer du bara det som passar din förutfattade mening? Jag är intresserad av hur du fått denna insikt, för själv vet jag bara vad andra påstår om honom. Skvaller, med andra ord.
Är det skvaller när han röker på i TV, är det skvaller när han gör Nazist hälsningar i TV..
Det är sällan bra för samhällen när enstaka företagsledare får för mycket makt. Speciellt Musk i o med hans annorlunda ideologier och avvikande beteenden..
Självklart inte bara naiva lilla du som återigen tror dig kunna trycka ned din meningsmotståndare!
Intet Intet skrev:
Eftersom jag inte alltid följer med den allmänna strömmen om vad som är rätt och fel, får jag ibland kommentarer av skribenter vars läsförmåga är högst varierande. Skriver jag att kriget i Ukraina ser ut att ta slut snart, dröjer det inte länge innan någon tillfälligt illitterat skribent svarar -"Och de bortförda barnen! ... osv.
Du är ju på något sätt skadad när det gäller dessa saker och krig o död!
Ta det med dom som skriver om det för det är inte jag!
 
Redigerat av moderator:
  • Wow
Jonatan79
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Visst är det. Men det vore ju roligt ifall ett påstående kunde motiveras också. Inte bara säga -Han är dum!
Du har flera gånger framfört att du hellre kämpar mot kinesiska komponenter, hur för du den kampen och på vilka grunder?

Vad man tycker om tex Musk är ju personligt och kan men behöver inte sammanfalla med dina värderingar angående kinesisk elektronik, som du paradoxalt nog bevisligen är stor användare av.

Jag tillhör den förkrossande majoriteten som ser tillbaka på Tyskland under andra världskriget med avsmak och avsky, Musks flörtande med den epoken och de krafter som idag försöker dra samhällen tillbaks till detta väcker därför anstöt hos mig och många andra.

Efter hand som kejsaren blir naken så faller väl också bilden av honom och effekten av honom i de bolag han är engagerad i, det är kanske mer trots än på grund av Musk som succen har kunnat hända. Tittar vi på Twitter, X, så ligger väl beskrivningen katastrof närmare till hands tex.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
... Det är ganska allmänt känt om Musk beteenden, hade Sam Altman betet sig lika illa så hade det belysts i media med men vad jag har läst saknar han radikala sidor..
Klickbaitrubriken får väl många av oss att tänka karln är galen.
Nu vill Musk köpa OpenAI/ChatGPT?!

Men varför?
Musk and his own AI startup, xAI, and a consortium of investment firms want to take control of the ChatGPT maker and revert it to its original charitable mission as a nonprofit research lab, according to Musk’s attorney Marc Toberoff.
Juridiskt/skattemässigt är OpenAi en icke vinstdrivande välgörenhetsorganisation som ska "forska" om AI.

The sudden success of ChatGPT two years ago brought worldwide fame and a new revenue stream to OpenAI and also heightened the internal battles over the future of the organization and the advanced AI it was trying to develop. Its nonprofit board fired Altman in late 2023. He came back days later with a new board.
Nja, här blev det svårt att välja sida.
Vem har ädlaste motiven?

https://time.com/7216469/elon-musk-buy-openai-sam-altman/
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
blackarrow blackarrow skrev:
Klickbaitrubriken får väl många av oss att tänka karln är galen.
Jag anser att han är smått galen och är inte ensam i det, han har många avvikande icke normala sätt/ beteenden..

blackarrow blackarrow skrev:
Nu vill Musk köpa OpenAI/ChatGPT?!
Ja undrar om det har något med Trumps uttalanden att göra?
blackarrow blackarrow skrev:
Juridiskt/skattemässigt är OpenAi en icke vinstdrivande välgörenhetsorganisation som ska "forska" om AI.
Altman vill stöpa om bolaget från en mer ideell inriktning – med ursprungsambitionen att skapa en öppen teknikkälla som inte styrs av lönsamhetskrav – till ett vinstdrivande företag, vilket Musk inte vill
blackarrow blackarrow skrev:
Nja, här blev det svårt att välja sida.
Vem har ädlaste motiven?
Har du några källor som visar avvikande beteenden om Altman, för jag har inte läst något om sådan så för mig är det ingett svårt..
 
D
blackarrow blackarrow skrev:
Klickbaitrubriken får väl många av oss att tänka karln är galen.
Nu vill Musk köpa OpenAI/ChatGPT?!

Men varför?

Juridiskt/skattemässigt är OpenAi en icke vinstdrivande välgörenhetsorganisation som ska "forska" om AI.



Nja, här blev det svårt att välja sida.
Vem har ädlaste motiven?

[länk]
Det finns nog många skäl till hans bud men om han kan lägga fingrarna på OpenAI och omvandla den till en mörk konspirationsteoretisk omvändningsmaskin så är det helt klart ett steg ytterligare i en mycket farlig riktning.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det finns nog många skäl till hans bud men om han kan lägga fingrarna på OpenAI och omvandla den till en mörk konspirationsteoretisk omvändningsmaskin så är det helt klart ett steg ytterligare i en mycket farlig riktning.
Du får se upp så att Elon inte smyger in nazistisk mjukvara vid nästa uppdatering av ditt åkdon!
 
  • Haha
  • Wow
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.