Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
P pmd skrev:
Det är nog inte otroligt att det ligger så till, men hur många av de analytiker, var åsikter du har tagit till dig, har verkligen undersökt saken och hur många har fuktat fingret, hållit det i luften och gissat?
Det kan jag inte svara på men finansbranschen är mycket van vid att göra analyser, de får bra betalt, har de allra största resurserna och de får mycket stryk av sina kunder när de gör fel.

Sen är detta nog inte bättre än annan kunskap, den gäller 100% fram till den blir motbevisad men det är vi vana vid så här långt in i upplysningen.
 
  • Gilla
TommyC
  • Laddar…
D
O O skrev:
Om det behöver pratas med 10 journalister kallar chefen till en presskonferens. Där svarar och informerar chefen själv. Då slipper chefen två extra samtal med en kommunikatör. Dessutom kan chefen informera journalisterna om sådant en kommunikatör inte känner till, men som chefen anser lämpligt.
Tesla producerar bilar, de har ingen annan ingång för stöd än genom bilköpsstöd, de som köper en Tesla ger samtidigt finansiellt stöd iaf.
 
D
D Dilato skrev:
Re: kommunikatörer:
Staten har sett problemet
[länk]

Även kommunen med mest kommunikatörer per invånare verkar ha vaknat.

Malmö stads förvaltningar har flest anställda kommunikatörer per kommuninvånare av Sveriges storstäder. Moderaterna i staden vill halvera antalet för att istället satsa på socialsekreterare och lärare.
[länk]
Ja men det är väl alldeles uppenbart, om jag hade ägt en fabrik och de har svårt att hinna producera i tillräcklig takt eftersom vi hade obemannade stationer, så hade inte jag löst det på Region-vis, dvs sagt upp ännu en i fabriken och anställt en kommunikatör som skulle omskriva arbetsbristen i fabriken till något positivt.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
D
P pmd skrev:
Djac – vår alldeles egen Musk och DOGE! 😎
Låt mig, låt mig, kanske kunde jag bli landsfader efter detta!
 
  • Gilla
  • Haha
pmd och 3 till
  • Laddar…
D
P pmd skrev:
Jag har nyligen haft anledning att leta information på just webbplatser för ett par sjukhus, och det finns stor förbättringspotential.
Ja, det kan jag säga, om någon som titulerar sig kommunikatör varit nära Region Skånes webplatser så bör denne av branschorganisationen, facket och dennes anhöriga snabbt avtituleras och skickas tillbaks till sexårsverksamheten för att göra om skolningen från början, skjuts iväg!
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
D
P pmd skrev:
Samt i vilka länder Tesla har flest nazistkunder. 🤪
Är det så folk ser på en nu...?
 
Det är ett enkelt val som ni Teslaägare har. Antingen se till att det blir allmänt känt att ni köpte bilen före Muskvitj blev politisk till exempel genom en lämplig klisterlapp på bilen eller så får ni leva med att bli betraktade som nazister.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
pmd och 5 till
  • Laddar…
D
H heimlaga skrev:
Det är ett enkelt val som ni Teslaägare har. Antingen se till att det blir allmänt känt att ni köpte bilen före Muskvitj blev politisk till exempel genom en lämplig klisterlapp på bilen eller så får ni leva med att bli betraktade som nazister.
Viktig diskussion, jag har ju alltid sett ner på SD-are och andra som är snabba med att ta på sig offerkoftan men nu verkar jag ha hamnat i en sådan situation. Tillber absolut inte det nya auktoritära, fascistiska men kör en Tesla, vad ska man ta sig till! 😱

Det verkar inte helt lätt att sälja till hyggligt pris heller, Musk verkar ha sabbat både nybils och begagnatförsäljningen.

Tänk på det när ni ser en Teslaförare, generalisera inte, det kan bara vara en teknikintresserad, behöver inte vara en nazist.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
pmd och 7 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Viktig diskussion, jag har ju alltid sett ner på SD-are och andra som är snabba med att ta på sig offerkoftan men nu verkar jag ha hamnat i en sådan situation. Tillber absolut inte det nya auktoritära, fascistiska men kör en Tesla, vad ska man ta sig till! 😱

Det verkar inte helt lätt att sälja till hyggligt pris heller, Musk verkar ha sabbat både nybils och begagnatförsäljningen.

Tänk på det när ni ser en Teslaförare, generalisera inte, det kan bara vara en teknikintresserad, behöver inte vara en nazist.
Jaså, man ska inte bränna upp åkdonet eller rita ett par hakkors på den?
 
  • Haha
  • Wow
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaså, man ska inte bränna upp åkdonet eller rita ett par hakkors på den?
Som motsats till det där klistermärket kanske?

När du säger det, så finns det kanske en risk att folk ger sig på Teslabilar, det vore riktigt tråkigt.
 
D djac skrev:
Som motsats till det där klistermärket kanske?

När du säger det, så finns det kanske en risk att folk ger sig på Teslabilar, det vore riktigt tråkigt.
Det har redan hänt i Sverige och andra länder tyvärr.
 
  • Arg
  • Ledsen
pmd och 3 till
  • Laddar…
Många bilbränder är anlagda, varför skulle ligisterna undanta Tesla?
 
T TommyC skrev:
Många bilbränder är anlagda, varför skulle ligisterna undanta Tesla?
Ett antal bilbränder misstänks också vara beställda försäkringsbedrägerier.
Man ska kanske inte skylla allt på "ligisterna"...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ja, det finns ingen statistik men försäkringsbolagen har nog hyfsat koll på orsakerna.
 
P pmd skrev:
Djac – vår alldeles egen Musk och DOGE!
Ja. Och än bättre som jag redan föreslagit.
Djac och Musk! -Radarparet! Den dynamiska duon!

Likt Hannibal Heys och kid Curry, Helan och Halvan, Butch Kassedy och the Sundance kid, Jan and Dean, Åsanisse ock Klabbarparn, van Helsing och Vlad tepes, Hasse och Tage, Chips O'Toole and Randy Bentvick.
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.