716 235 läst ·
14 155 svar
716k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Aktieägarna tycks gilla vad Elon gör.
Han är förlåten för den dåliga X affären.
$70 miljarder rikare sen valet.
De röstade ju för hans förmåns paket som ger bort 8% av aktiägarnas ägarandel till Elon så ha kommer upp från ca 22% till ca 29,98% enligt någon ekonomisite. (Det var aldrig några 50-100'000kr/bil som skulle gå till Elon lön som det framfördes i vissa media).
De röstade förstås för Elon som VD för att de tror han ska kunna skapa ännu mera tillväxt Tesla.
Tesla aktien gick upp fastän han kommer att få mindre tid för Tesla när han blir en del av nya departementet D.O.G.E.
De måste väl tro att det ger ett mervärde att ha Elon i maktens korridorer, att det gynnar Tesla.
Elon, USAs första oligark?
Han är förlåten för den dåliga X affären.
$70 miljarder rikare sen valet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De röstade ju för hans förmåns paket som ger bort 8% av aktiägarnas ägarandel till Elon så ha kommer upp från ca 22% till ca 29,98% enligt någon ekonomisite. (Det var aldrig några 50-100'000kr/bil som skulle gå till Elon lön som det framfördes i vissa media).
De röstade förstås för Elon som VD för att de tror han ska kunna skapa ännu mera tillväxt Tesla.
Tesla aktien gick upp fastän han kommer att få mindre tid för Tesla när han blir en del av nya departementet D.O.G.E.
De måste väl tro att det ger ett mervärde att ha Elon i maktens korridorer, att det gynnar Tesla.
Elon, USAs första oligark?
Redigerat:
Han kanske önskar sig många barn?A Abies koreana skrev:
Han har ju jobbat rätt bra på den fronten också...
Går det inte att ställa frågan om man inte vet själv?Jonatan79 skrev:
Jag tror jag vet Elons högsta önskan.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Vilket är helt rimligt. Det anmärkningsvärda i sammanhanget är att facket i fråga ansåg sig ha så stor rätt till någon annans pengar( utan deras uttryckliga tillstånd) att de valde att dra detta till rätten. Det säger lite av vad som "bor i väggarna" där.M MrDizzy skrev:
Så fungerar alla lite större organisationer, är man enmansföretagare så kan man ju kanske påminna sig själv om saker, för alla andra är det bra med rutiner, processer. Du ska inte vara rädd för ordet.Alfredo skrev:
Det säger väl allt att man ska behöva "följa några processer"? En enkel viljeyttring i ett mail, SMS, telefonsamtal eller brev borde vara tillräckligt. Ett bekräftelsebrev undanröjer risken att någon orsakar skada genom en "fuskuppsägning".
Att "följa processerna" påminner om när hyresgästföreningen via hembesök en gång försökte värva mig. När jag bad om att få se stadgarna fick jag besked om att de fick jag läsa när jag väl blev medlem. Behöver jag skriva att jag aldrig blev det?
Det stämmer helt enkelt inte. Och det vet du mycket väl. Jag har aldrig behövt någon speciell blankett, rutin eller process för att säga upp något abonnemang, avsluta en försäkring eller göra andra liknande förändringar. Att försvåra utträde på det sätt som facken gör är inget annat än ett oskick som i sig är tillräckligt för att man noga bör fundera på om man verkligen vill vara med i en organisation med det beteendet.D djac skrev:
Att en förening ens tar ordet "utträdesrätt" i sin mun är för mig ett tecken på en snarast sjuklig maktfullkomlighet.
Faktan är ju att för att gå ur if metall så är det som såD djac skrev:Det är väl min bild också att de som klagar över att det är svårt att gå ur inte riktigt har följt processerna och då blir det ju extra svårt vad man än gör. Försök söka bostadsbidrag i deklarationen osv, det funkar inte heller.
Ja, jag ska inte ta gift på det men det skulle förvåna mig mycket om rövarhistorierna som ibland seglar förbi här är helt kompletta, riktiga och neutralt återgivna.
1. Skicka in blankett.
2. Ring till ditt kontor, om du inte ringer så verkställs inte blanketten, den läggs i en hög.
3. Den du ringer till är väldigt påstridig och kommer med en massa påstående om att du ska göra slut med din bank/försäkringsbolag istället.
4. Man har blivit ovän med den påstridige.
En process som många tycke är obehaglig.
Det är ju inte regeringen som sköter om anställningar på SVT så mod att försöka är inte relevant.L lbgu skrev:
Så är det förvisso, Musk har också konstiga idéer om hur kriget ska avslutas. Idéer som jag tror att ukrainarna inte gillar. Jag undrar om Musk har något aning om hur mycket lidande som det ukrainska folket drabbas av.L lbgu skrev:
Han tycks inte heller förstå det ryska imperialistiska psyket och orsaken till kriget.
Det går förstås att lagstifta om det.O skrev:
Jag skrev fjärde part, men om du vill definiera om numeriken så går det väl bra.O skrev:
Grundfelet är dock att det är lagligt att tvinga ett bolag att teckna kollektivavtal. Avtal ska vara ömsesidiga överenskommelser.
Jag undrar om det lagligt att hindra en föreningsmedlem att gå ur föreningen utan dröjsmål. Vi har föreningsfrihet i Sverige.D djac skrev: