Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
O O skrev:
Och jag har lika svårt att döma hälften av USAs väljare.
Betydligt färre än hälften av USAs väljare röstade på Trump i presidentvalet 2016 (när han vann). Valdeltagandet var 60.1 % och Trump fick 46.1 % av rösterna. Det blir mindre än 30 % av väljarnas röster.

Hillary Clinton fick f.ö. 48.2 % av rösterna.

(Källa: Wikipedia, som i artikeln om presidentvalet 2016 har gott om källor att hänvisa till).
 
  • Gilla
blackarrow och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Såg du att jag redigerade mitt inlägg?
Nej, det ser ju ut att vara gjort samtidigt som jag postade enligt tidsstämplarna.

Varifrån kommer uppgiften om 157 och är alla dessa inom Metalls område?
Enligt andra så brukar t.ex. kundmottagare vara tjänstemän men de jobbar ju på verkstaden.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det ser ju ut att vara gjort samtidigt som jag postade enligt tidsstämplarna.

Varifrån kommer uppgiften om 157 och är alla dessa inom Metalls område?
Enligt andra så brukar t.ex. kundmottagare vara tjänstemän men de jobbar ju på verkstaden.
Det är TM Swedens egna uppgifter. Jag utgår från att de som jobbar i verkstäderna tillhör IF Metalls område.
 
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är TM Swedens egna uppgifter. Jag utgår från att de som jobbar i verkstäderna tillhör IF Metalls område.
Som det skrevs igår av andra så behöver det inte vara så. Vare sig kundmottagare eller städare tillhör Metalls område, som exempel. Man kan därför inte anta att det är den siffran som är relevant för Metall.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Som det skrevs igår av andra så behöver det inte vara så. Vare sig kundmottagare eller städare tillhör Metalls område, som exempel. Man kan därför inte anta att det är den siffran som är relevant för Metall.
Kanske, men uppgifterna stämmer ganska väl med de antal facken annonserade i höstas. Varför skulle antal verkstadsarbetare minsta från ca 150 st till 100 st?
 
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske, men uppgifterna stämmer ganska väl med de antal facken annonserade i höstas. Varför skulle antal verkstadsarbetare minsta från ca 150 st till 100 st?
Så vitt jag minns från i höstas var det tal om 130. Är väl omöjligt för oss båda att veta om Tesla har minskat antalet anställda mekaniker och varför.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Så vitt jag minns från i höstas var det tal om 130. Är väl omöjligt för oss båda att veta om Tesla har minskat antalet anställda mekaniker och varför.
Vad jag vet har de öppnat fler verkstäder (iaf en) sedan i höstas så de borde ha blivit något fler anställda.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad jag vet har de öppnat fler verkstäder (iaf en) sedan i höstas så de borde ha blivit något fler anställda.
Vi kan gissa och spekulera hur vi vill men vi kan inte veta och då är det väl väldigt konstigt att påstå att någon inblandad ljuger.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vi kan gissa och spekulera hur vi vill men vi kan inte veta och då är det väl väldigt konstigt att påstå att någon inblandad ljuger.
Jag har aldrig skrivit ljuger! Jag skrev att någon kanske är dålig på att räkna! Jag kan tillägga att någon kanske har fel information, precis som du och jag har, men publicerar ändå för att få uppmärksamhet. Då skadar det inte att försöka ta fram fakta själv, vilket jag gjorde. Oavsett antal är det inte någon jordbävningsseger på gång för IF’s gäng som bl.a Arbetaren och andras vänstermedior vill påskina.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag har aldrig skrivit ljuger! Jag skrev att någon kanske är dålig på att räkna! Jag kan tillägga att någon kanske har fel information, precis som du och jag har, men publicerar ändå för att få uppmärksamhet. Då skadar det inte att försöka ta fram fakta själv, vilket jag gjorde.
I och med att det handlade om en person som ofta håller på och räknar t.ex. procent när det gäller löneökningar och hur man kan byta det mot andra alternativ som kronpåslag, ledighet etc. så är det ju samma sak i princip.
Du har ju inte samma fakta som en som är involverad, hur mycket du än försöker.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Oavsett antal är det inte någon jordbävningsseger på gång för IF’s gäng som bl.a Arbetaren och andras vänstermedior vill påskina.
Det har jag inte sett någon artikel som försöker påskina. Kan du länka till en av allihop?
Själv så länkade jag till SvD och de hör väl inte till den gruppen. Annars verkar det som att media i huvudsak har kopierat en TT-artikel.
 
BirgitS BirgitS skrev:
I och med att det handlade om en person som ofta håller på och räknar t.ex. procent när det gäller löneökningar och hur man kan byta det mot andra alternativ som kronpåslag, ledighet etc. så är det ju samma sak i princip.
Du har ju inte samma fakta som en som är involverad, hur mycket du än försöker.

Det har jag inte sett någon artikel som försöker påskina. Kan du länka till en av allihop?
Själv så länkade jag till SvD och de hör väl inte till den gruppen. Annars verkar det som att media i huvudsak har kopierat en TT-artikel.
Vi får väl se hur det går för LHS-gänget mot Tesla, må bäste kalkon vinna!
 
  • Gilla
  • Haha
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vi får väl se hur det går för LHS-gänget mot Tesla, må bäste kalkon vinna!
LHS=CP, som vi förr sa?
 
Intet Intet skrev:
LHS=CP, som vi förr sa?
Näe, verkligen inte.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Näe, verkligen inte.
Livets hårda skola?
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
P
Aha! Jag trodde att det var en förkortning för Left Hand Side. :-)
 
  • Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.