Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis överdriver, underdriver och vinklar parterna uppgifter men därifrån att direkt ljuga är ett stort kliv.
Överdriver man medvetet en procentsats som har ett väldefinierat värde ljuger man. Så enkelt ser jag på det hela.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Överdriver man medvetet en procentsats som har ett väldefinierat värde ljuger man. Så enkelt ser jag på det hela.
Jag med och jag har svårt att tro att Metall ljuger medvetet eftersom det så lätt faller tillbaks på dem själva. Så då är det frågan om vilka personer som ingår i underlaget för att kunna anse att 50 st är 50 %.
 
  • Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Överdriver man medvetet en procentsats som har ett väldefinierat värde ljuger man. Så enkelt ser jag på det hela.
Jag tänker att de nog väljer det att se det från "sin sida av gråzonen".
 
Alla i TM Sweden jobbar väl inte i verkstan med att laga Teslor?
Det finns väl många "skrivbordsjobb" tex sköta import, logistik, ordna biltransporter, personal, ekonomi, hyra in folk, chefer...osv.
 
P
mnils skrev:
Har du läst domen och vad åtalet gällde? Det målet var minst sagt pinsamt och visar hur politiserade de lägre domstolsinstanserna blivit in "the land of the free".
Peka gärna på de delar av domen (det är väl 34 domar, förresten?) som du tycker är felaktiga.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja fast inte så väldigt gammalt.
Ända in på 1970-talet så föll rösterna på en domare som var på väg in i HD rätt blandat mellan demokrater och republikaner i senaten.
Idag röstar precis alla republikaner för och precis alla demokrater emot (eller tvärtom) för den domare som presidenten föreslår.
Numera är tillsättningen till HD 100% politiserad, men för 50 år sedan var det absolut mer fritt för varje senator att välja efter eget tycke, att välja på kvalifikationer, vilken roll domaren skulle få för den egna delstaten, eller andra egenskaper. Partipiskan ven inte över deras huvuden.
Då fungerade fortfarande maktdelningssystemet i konstitutionen någorlunda bra.

Idag utses det diktatorer på 4 års mandat.


edit:
utnämningen av HD-domare fungerade faktiskt hyggligt opolitiskt ända fram i 1990-talet.
[länk]
Utnämningen av HD-domare har mycket lite att göra med den domstol som fällde Trump för 34 fall av bokföringsbrott. Den domstolen är inte federal, utan en del av staten New Yorks domstolssystem.
 
P
mnils skrev:
Okunnigheten verkar du stå för själv, om det var en statskupp den 6 Januari, så måste det varit den mest klantigt utförda kuppen någonsin. Inte ens Trump är så klantig...
Trump är mycket skicklig. Han gjorde flera uttalanden om att valet vat "stulet" och att han inte erkände resultatet. den sjätte januari 2021 höll han dessutom ett anförande inför sina anhängare i vilket han hamrade in att han inte hade förlorat valet och att han hoppades att Mike Pence skulle "do the right thing", dvs inte certifiera valresultatet. Trump sa det flera gånger, lite hotfullt i förtäckta ordalag.

Senare den dagen stormade en mobb Kapitolium. Trump såg det på teve och ingrep inte.

På den tiden tycktes inte Musk ha några politiska ambitioner, varken för sig själv eller någon annan. Han kanske blev lite knäpp av kuppförsöket? Vem vet? Hur som helst så kan det mycket väl vara Trump som har inspirerat Musk att stämma de bolag som har slutat annonsera på Twitter. Det är en sån sak som inte vore främmande för Trump.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Utgår du från att facket ljuger?
Avtalssekreteraren kanske helt enkelt inte är så bra på matte?
Procenträkning kan vara svårt, har jag hört.
 
  • Haha
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
mnils skrev:
Okunnigheten verkar du stå för själv, om det var en statskupp den 6 Januari, så måste det varit den mest klantigt utförda kuppen någonsin. Inte ens Trump är så klantig...
Ett försök till statskupp, och jo Trump & MAGA-folket är så klantiga.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
N
S Styrman_jansson skrev:
Faktiskt ingen aning. Många kundmottagare som jag haft att göra med är f.d. mekaniker eller har någon liknande utbildning. En del har hjälpt till i verkstaden när det är lugnt. Så om det skulle vara IF Metall eller något tjänstemannafack som är aktuellt har jag ingen aning om.

Jepp. Att de fått fler medlemmar är väl dock tämligen säkert. Men jag tror inte det gör någon som helst skillnad för Tesla. Och opionionen verkar rätt låst i i sina olika positioner.
Vet inte säkert hur det är enligt alla regler men jag vet att när mekaniker som jag varit bekant med blivit kundmottagare så har deras anställning ändrats till tjänstemannaanställning med utökat ansvar och dom har också bytt fack.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Staten är underordnad Partiet i Kina.
En renodlad kinesisk bil står helt för människoförakt =)
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:
En renodlad kinesisk bil står helt för människoförakt =)
Då kan vi lägga ned i stort sett all elektronik och framförallt Volvo där den nya EC30 tillverkas helt i kina..
Tror inte en enda elbil är utan kinesiska komponenter..
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Volvo har varit ett kinesiskt företag länge, skulle aldrig köpa skiten
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P
Men det är ändå stor skillnad på dom Sverige tillverkade och Kina tillverkade och då menar jag stor skillnad i kvalitet..
 
P
Rejäl skrev:
Då kan vi lägga ned i stort sett all elektronik och framförallt Volvo där den nya EC30 tillverkas helt i kina..
Tror inte en enda elbil är utan kinesiska komponenter..
Gå tillbaka lite och läs vad jag skrivit, sen kan du återkomma.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.