716 346 läst ·
14 155 svar
716k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Eller?BirgitS skrev:
”I Stockholms stad är inga typer trottoarskyltar som placeras på offentlig plats tillåtna, förutom så kallade överdagenskyltar. För att få sätta upp en överdagenskylt behöver du söka polistillstånd.”
” Förutom överdagenskyltar tillåts inga typer av skyltar som placeras på trottoaren utanför till exempel en butik, ett kafé eller en restaurang i Stockholm stad.
Ej tillåtna trottoarskyltar som det inte utfärdas polistillstånd för är bland annat
trottoarpratare
vippskyltar
gatupratare
menyskyltar.”
https://tillstand.stockholm/tillsta...lig-plats/anvanda-skyltar-pa-offentlig-plats/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Enligt bilden ser det inte belamrat ut. I alla fall inte mer än vad en del familjer breder ut sig när de har picknick.S Styrman_jansson skrev:
Industritomter brukar vara inhägnade.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Stämmer ju inte heller eftersom läger som hemlösa ordnat töms då och då. Har inte heller att göra med folks ursprung.mnils skrev:
Utanför sthlm så brukar industitomter ofta inte vara inhägnade om det inte är av karaktär där farligt arbete utförs.BirgitS skrev:
Istället sätts förbudsskyltar upp.
Gissa hur många jag fått be sig avlägsna från området eller skällt ut när de genar på vår industritomt.
Vissa fikar hos oss, hur man nu kan tycka att en betongklump är fin utsikt.
Medans vissa genar på tomten när man snöröjer, vilket är totalt jävla livsfarligt i mörker.
Men de som satt sig på tex gräsplättar och äter snabblunch låter vi vara, vi är ju inte där och kör. Och så länge de tar med sig skiten så bryr vi oss inte om den delen =)
Det stämmer dock.BirgitS skrev:
Finja fick sin mark okuperad av ziggizar. Kommunen lade ut ett vite till Finja. Men de var rätt smarta där. Då de åkte ut till lägerfolket och bad de förflytta sig ett tiotal meter och bygga på en annan plätt.
Vilket tillhörde kommunen och Finja slapp då vitet, men de fick städa.
Vi har ett läger kvar som varit på samma plats flera år nu. Men i med de är på kommunens mark så bryr sig ingen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Finns ju ändå. Folk begär inte tillstånd för att ställa containrar, big bag etc. på trottoarerna heller.JanneJanne123 skrev:
Eller?
”I Stockholms stad är inga typer trottoarskyltar som placeras på offentlig plats tillåtna, förutom så kallade överdagenskyltar. För att få sätta upp en överdagenskylt behöver du söka polistillstånd.”
” Förutom överdagenskyltar tillåts inga typer av skyltar som placeras på trottoaren utanför till exempel en butik, ett kafé eller en restaurang i Stockholm stad.
Ej tillåtna trottoarskyltar som det inte utfärdas polistillstånd för är bland annat
trottoarpratare
vippskyltar
gatupratare
menyskyltar.”
[länk]
I detta fall var det ju inte heller offentlig plats enligt någon.
I detta fall ser det dessutom inte alls ut som att det påverkar de som går på trottoaren/gångbanan bredvid.
Fel kommun dessutom.
Ta det lugnt och låt andra sköta sig själva så länge de inte håller på och stör. Man mår inte bra av att hålla på och jaga upp sig för betydelselösa saker.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Ja, förbudsskyltar gäller ju också om de är lagliga.Rkarlsson skrev:Utanför sthlm så brukar industitomter ofta inte vara inhägnade om det inte är av karaktär där farligt arbete utförs.
Istället sätts förbudsskyltar upp.
Gissa hur många jag fått be sig avlägsna från området eller skällt ut när de genar på vår industritomt.
Vissa fikar hos oss, hur man nu kan tycka att en betongklump är fin utsikt.
Medans vissa genar på tomten när man snöröjer, vilket är totalt jävla livsfarligt i mörker.
Men de som satt sig på tex gräsplättar och äter snabblunch låter vi vara, vi är ju inte där och kör. Och så länge de tar med sig skiten så bryr vi oss inte om den delen =)
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Nja, det sistnämnda beror på verksamhet. En bilverkstad får inte många kunder om den alltid är inhängnad…BirgitS skrev:
Om IF Metalls picknick är laglig eller ej är nog ingen av oss kompetenta att bedöma.
Redigerat:
Och att något förekommer gör det tillåtet?BirgitS skrev:
Jag tror inte någon jagar upp sig. Dock förstår inte jag varför du framhärdar att det skulle vara tillåtet att blockera andras dörrar. Jag hävdar att det helt självklart inte är tillåtet och det tror jag även du inser.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
För min del struntar jag i vilket, praxis är uppenbarligen en annan än vad reglerna faktiskt säger, tyckte mest det var intressant att du så självsäkert ”killgissade”.BirgitS skrev:
Finns ju ändå. Folk begär inte tillstånd för att ställa containrar, big bag etc. på trottoarerna heller.
I detta fall var det ju inte heller offentlig plats enligt någon.
I detta fall ser det dessutom inte alls ut som att det påverkar de som går på trottoaren/gångbanan bredvid.
Fel kommun dessutom.
Ta det lugnt och låt andra sköta sig själva så länge de inte håller på och stör. Man mår inte bra av att hålla på och jaga upp sig för betydelselösa saker.
