S
Hejsan

Funderar på en terrassvärmare som drivs av gasol. Kollade på några varianter som bygger på samma koncept - som en "lyktstolpe" med runtomvärmare på toppen.

Ett par är på 13 kW och det känns ju rejält. En är på 1.3kW och det känns ju löjligt.

Altanen är öppen, så det finns inget tak och inga sidor. Så jag funderar på hur effektiva dessa är, eller om värmen "blåser bort"? Någon som har erfarenhet?

Jag funderar även på om det är någon praktisk skillnad på Gastroshops och Bygghemmas, det är ju halva priset på Gastroshops. Bägge skall vara i rostfritt stål enligt uppgift på hemsidorna.

https://www.gastroshop.se/product.html/gasolvarmare-exkl-gasoltub-bartscher
2600 kr 13.5 kw

https://www.bauhaus.se/terrassvarmare-kingstone-gasol-svart
2000 kr 1.3 kw

https://www.bygghemma.se/tradgard-o...armare/terrassvarmare-bluegaz-bullet/p-727705
5800 kr 13 kw
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.