Hej allihopa. Jag går i funderingar på att byta fönster i mitt tegel hus från -69, då de 2 glas fönstrena som sitter där idag är de ursprungliga och inge vidare underhållna så är det nog lika bra att byta till nya än att försöka rädda de som sitter där :rolleyes:.

Har givetvis googlat sönder nätet efter priser o leverantörer och har sett en del här på forumet som installerat fönster från polska termoplus. Det jag undrar nu är om det är bra fönster ? Alla här inne verkar rörande överens om att det ialafall är bra priser på ett monterat och klart koncept. Men många av trådarna här inne är från -08 -10 någon gång .så nu vänder jag mig till er främst om vad ni tycker om era fönster så här 7-8 år senare är ni nöjda med dem eller är ni besvikna ?

Alla erfarenheter och omdömen mottages tacksamt även från er som installerat dem på senare år :)

Mvh
Yornz

Riktigt bra priser. Men tätningslisterna har styvnat och blecken (skyddsplåt snarare) skallrar när det blåser som ikväll. Inte överallt men på sina ställen.

Sen försvann lite saker ner i montörernas bag men det är väl sådant man får räkna med.

Skulle jag göra om? Njaaa. Nej faktiskt inte.

maglag skrev:
Riktigt bra priser. Men tätningslisterna har styvnat och blecken (skyddsplåt snarare) skallrar när det blåser som ikväll. Inte överallt men på sina ställen.

Sen försvann lite saker ner i montörernas bag men det är väl sådant man får räkna med.

Skulle jag göra om? Njaaa. Nej faktiskt inte.
Usch hoppas det inte var allt för värdefulla grejer. Annars hur håller själva fönstret måttet då isolering mässigt ?

Någon med andra erfarenheter ?

Om det är plastfönster kolla gärna hur mycket glasmåttet krymper jämfört med nuvarande fönster. Plastfönster brukar ha mycket breda karmar och bågar så det kan se för jävligt ut. Speciellt vid mindre fönster (badrum) kan man förlora såpasds mycket glasyta att det blir mycket mörkare inne.

Okej tack för svar. Finns det fler därute med erfarenheter av just termoplus PVC fönster och arbete ?

MVh
Yornz

Bumpelibump

Y Yornz skrev:
Okej tack för svar. Finns det fler därute med erfarenheter av just termoplus PVC fönster och arbete ?

MVh

Bara ++++++ inputsade i alla 22 fönster med mittstolpe o spröjs som orginalen (12x14) + en dubbel altandörr 2014 och 2019
mycket nöjda ingen förändring på färg eller finish öppnas inåt (rengöring mkt smidigt) och priser som inte går att klaga på ROT o allt funkar kanon.
Kommer att beställa fler till kattvindar o källarfönster + 6st 12x14 i träram.
Mvh Roffan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.