Hej, håller på att byta panna och vill ha in min janfire på en elektronisk termostat som skall starta och stoppa automatiskt. Får inte till kopplingen på termostaten. Har fas och nolla på plint 1 och 2 och kablar ut till strömkontakt brännare på plint 4 och 6 men får inte ut någon ström. Vad gör jag för fel?
Hälsningar Mats
Hälsningar Mats
Du kopplar fas från pannans överhettningsskydd, svart eller brun, till 1 på termostaten.
Koppla sedan svart ledare i brännarkabeln till antingen 1 på termostaten eller pannans överhettningsskydd.
Sedan en kabel mellan 1 på termostaten till 6.
Brun ledare i brännarkabeln till 4 på termostaten.
Sedan brännarkabelns blå ledare till 2 där även blå ledare från pannan ansluts.
Koppla sedan svart ledare i brännarkabeln till antingen 1 på termostaten eller pannans överhettningsskydd.
Sedan en kabel mellan 1 på termostaten till 6.
Brun ledare i brännarkabeln till 4 på termostaten.
Sedan brännarkabelns blå ledare till 2 där även blå ledare från pannan ansluts.
Tack, fungerar perfekt.S Stegatorparn skrev:Du kopplar fas från pannans överhettningsskydd, svart eller brun, till 1 på termostaten.
Koppla sedan svart ledare i brännarkabeln till antingen 1 på termostaten eller pannans överhettningsskydd.
Sedan en kabel mellan 1 på termostaten till 6.
Brun ledare i brännarkabeln till 4 på termostaten.
Sedan brännarkabelns blå ledare till 2 där även blå ledare från pannan ansluts.
/ Mats
Sitter med samma termostat nu och ska koppla in den till en effecta 220c. Jag kanske inte fatta helt 100, men ska det vara någon anslutning på plint 8 på termostaten?
Klicka här för att svara

