Hej!

Ny husägare, och med det vedspis.
Jag håller på och går igenom, gör rent och fixar med husets vedspis, en Husqvarna 1926.

Termostaten på ugnsluckan har fallit isär, jag hittade delar inne i ugnsluckan efter att ha skruvat isär den. Nu är jag dock osäker på hur delarna skall sitta, och om någon del kanske saknas? Bifogar bild på vidundret.
 
  • Delar från en Husqvarna 1926 vedspisens termostat uppvisade på ett rosa tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delar av en termostat från en Husqvarna vedspis modell 1926, upplagda på en rosa trasa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Antik Husqvarna vedspis modell 1926 med termostat, öppna och stängda luckor, i kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedmonterad ugnslucka till en Husqvarna 1926 vedspis med synlig fjädermekanism och termostatdelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, har samma problem . Hittade du en lösning?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.