Hej,

Jag har varit hos en bekant och felsökt en golvvärmeanläggning och konstaterat att termostaten är trasig.
Fabrikatet är T2,

Min fundering är om man måste ersätta den med en termostat av samma fabrikat eller om det går att ta ett annat fabrikat?

• Trasig termostat T2 demonterad, visandes kretskort och frontpanel, på en vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilden visar ett dokument med logotyp och texten "T2FloorTemp" samt instruktioner på svenska och norska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Jag fick byta min i badrummet, typ 30 år gammal så det märket fanns inte kvar. Men det funkade bra med en annan, googlade lite så jag fick typ samma spec.

I din manual står det att tillverkaren heter Tyco Thermal Controls Nordic AB. Dom finns kvar på webben, så kontakta dom så kan du säkert ta det vidare därifrån :)
https://energieffektiv.com/partner/tyco-thermal-controls-nordic-ab/

• Gilla
byggobil
  • Laddar…
Jag bytte ut tre termostater (bland annat en T2) mot Zigbee termostater från AliExpress, det fungerade det också. Alla verkar ha samma spec på sensorerna.

• Gilla
byggobil
  • Laddar…
Dom flesta moderna termostat funkar.
Det som måste ställas in är motståndet på temperatur givare. Men vissa har det automatiskt.
När du byter passa på och mät motståndet på givaren samt motståndet på värmekabeln, och skriv upp det.

• Gilla
byggobil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.