Hej! Finns det överhuvudtaget någon av er som kör med ERA?

Vad jag förstår så är väl ERA 10 efterföljaren till CBJ men vad jag sett så är det (för det mesta) bara CBJ:n som finns hemma på lager hos återförsäljarna? Och om man ser på nyare vedpanneinstallationer så är det oftas CBJ:n som folk sätter in. Vad är det egentligen för skillnad på de två förutom att ERA 10 är nån hundring dyrare?

http://www.termoventiler.se/default.asp?webb_ID=170&webbsida_ID=2
 
Majgårdarna
Vad jag har hört så är det bara plasten som är anolunda? Men det är bara vad jag hört..
 
Era har en svagare motor som dock ska räcka till för vanliga shuntar, men jag har hört att det varit problem med dom. Vissa vill inte sälja Era just därför. Men det kan ju vara fixat nu.

ERA 10PE+ har ju lite roliga tilläggsfunktioner.
 
Tack för svaren grabbar!

Jag var mest bara nyfiken varför den "gamle" (CBJ) fortfarande installeras oftare än efterföljaren.

ERA 10PE+ som bla stänger cirkpumpen om shunten varit helt stängd ett tag är kanske inte så dumt, eller är det någon vits i en vedanläggning?
 
Vad jag har förstått passar CBJ på alla shuntar, det gör inte ERA.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.