2 532 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Termomatic CBJ vs Termomatic ERA 10
Hej! Finns det överhuvudtaget någon av er som kör med ERA?
Vad jag förstår så är väl ERA 10 efterföljaren till CBJ men vad jag sett så är det (för det mesta) bara CBJ:n som finns hemma på lager hos återförsäljarna? Och om man ser på nyare vedpanneinstallationer så är det oftas CBJ:n som folk sätter in. Vad är det egentligen för skillnad på de två förutom att ERA 10 är nån hundring dyrare?
http://www.termoventiler.se/default.asp?webb_ID=170&webbsida_ID=2
Vad jag förstår så är väl ERA 10 efterföljaren till CBJ men vad jag sett så är det (för det mesta) bara CBJ:n som finns hemma på lager hos återförsäljarna? Och om man ser på nyare vedpanneinstallationer så är det oftas CBJ:n som folk sätter in. Vad är det egentligen för skillnad på de två förutom att ERA 10 är nån hundring dyrare?
http://www.termoventiler.se/default.asp?webb_ID=170&webbsida_ID=2
Era har en svagare motor som dock ska räcka till för vanliga shuntar, men jag har hört att det varit problem med dom. Vissa vill inte sälja Era just därför. Men det kan ju vara fixat nu.
ERA 10PE+ har ju lite roliga tilläggsfunktioner.
ERA 10PE+ har ju lite roliga tilläggsfunktioner.
Tack för svaren grabbar!
Jag var mest bara nyfiken varför den "gamle" (CBJ) fortfarande installeras oftare än efterföljaren.
ERA 10PE+ som bla stänger cirkpumpen om shunten varit helt stängd ett tag är kanske inte så dumt, eller är det någon vits i en vedanläggning?
Jag var mest bara nyfiken varför den "gamle" (CBJ) fortfarande installeras oftare än efterföljaren.
ERA 10PE+ som bla stänger cirkpumpen om shunten varit helt stängd ett tag är kanske inte så dumt, eller är det någon vits i en vedanläggning?
Klicka här för att svara