Tjenare!
Jag skulle behöva lite förslag på en mur som jag skall bygga. På våran tomt har vi en sluttning som är byggd i 2 terasser. De tidigare ägarna har byggt upp med slipers och det ser inte kul ut. Slipersen har börjat ge med sig och det lutar åt alla möjliga håll. Det kommer totalt bli 2 murar som är ca 50-60 cm höga. Jag kommer också ha en trappa av något slag i mitten. Vore tacksam för billiga förslag då jag redan lagt ut ett par kronor för renovering inne i kåken.
Mvh Martin

Kallmurar av sten..om man kan få tag i sten billigt d v s.

Hur billigt är billigt? Sten och murar är tyvärr sällan billigt.....

Ett par tusen har jag räknat med. Nu fick jag veta att jag får en och en halv pall lekarblock om jag vill gratis. Är det något man kan använda?

Nu har jag kollat lite nogrannare. Totalt se kommer det bli ca 10 meter mur som kommer vara ca 40 cm hög(inte 50-60cm som jag skrev innan).

Lecablock är smask och hjälper en bit på vägen- kan Du ju 'rappa' d v s ge nån snygg ytfinish med - kanske med pigmenterad t o m ?

Ja det var något sådant jag funderade på. Har du några förslag på vad jag kan använda till finnish? Vad menar du med att pigmentera?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.