Jag skulle vilja ha en termometer likt Shelly Plus H&T, fast där sändaren är extern så jag kan fästa den i taket i uterummet, och ha displayen i köket OCH i Home Assistant. Är ni med på hur jag menar? Finns det sådana på marknaden?

Vad har du för olika mottagare (tex zigbee, z-wave) kopplade till HA?

Du vill alltså ha en trådlös termometer som sänder både till en display och till HA?

Det finns olika typer av väderstationer som kan fungera, men det hänger på vad det är för mottagare i HA.

• Gilla
JonazThern
  • Laddar…
Varför inte ta de sändare/sensorer du önskar och få dom att rapportera till ha. Sedan har du valfri display/enhet som kan presentera en ha-dashboard?

• Gilla
JonazThern och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Vad har du för olika mottagare (tex zigbee, z-wave) kopplade till HA?

Du vill alltså ha en trådlös termometer som sänder både till en display och till HA?

Det finns olika typer av väderstationer som kan fungera, men det hänger på vad det är för mottagare i HA.
Jag har, om än liggande i låda, både zigbee och z-wave så protokoll spelar ingen större roll. :)

tensiden tensiden skrev:
Varför inte ta de sändare/sensorer du önskar och få dom att rapportera till ha. Sedan har du valfri display/enhet som kan presentera en ha-dashboard?
Känns som att det blir dyrare att ta en dedikerad display istället för att köpa färdig produkt? Men jag har dock inte koll på priserna..

Jag har en enkel väderstation från Telldus.
Den går på 433MHz, så det kanske inte funkar för dig?
Men den har skött sig bra, dock så är det ytterst sällan jag tittar på displayen, så i dagsläget skulle jag bara ha satt in en givare.

Digital väderstation med sensor, visar inomhus-/utomhustemperatur, luftfuktighet, väderprognos och klocka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.