Hej,
Skall koppla in min pool på 8kbm till min Thermia Biomatic 20+ pelletspanna. Pannan har ett extra shuntuttag där värmeväxlaren kommer kopplas in och där en separat cirkulationspump sköter cirkulationen för hetvattnet från pannan. Alla rör osv är inköpta och klara för montering.
Jag har köpt på mig diverse delar från konkursbo bl.a en Pahlen Hi-flow 28kw värmeväxlare, en Welldana poolstyrning och diverse termostater osv.
Jag har nu börjat få det mesta klart för mig men det som fortfarande är vilken typ av temperaturgivare jag skall ha. Till poolstyrningen från Welldana (
Visa bilaga 34-015040_Welldana Poolkontrol_MANU_GB.pdf])finns ingång för tempgivare och min och maxvärde justeras i denna poolstyrning. Jag har dock 2 st tempgivare liggandes som jag fick med värmeväxlaren. Dessa är dock med inbyggd temperaturjustering, se bilder. Bild 1 och 2 är samma givare dock fram och baksida. Antar att det är dels tempgivare och överhettningsskydd?
Går det använda dessa eller skall jag ha en annan typ av tempgivare utan tempjustering och som kopplas in direkt till poolstyrningen? Känn som att med dessa befintliga tempgivare blir det kaka på kaka? Om annan tempgivare som kan kollas in direkt till poolstyrningen behövs är det uppskattas om någon kan ge tips om var dessa finns att köpa till rimligt pris.
Alternativet finns även att strunta i poolstyrningen och enbart använda mig utav tempgivaren och ev flödesvakt. Huvudsakligen jag får det till att fungera, med eller utan poolstyrningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto