Hej, har någon erfarenhet av denna panna?
Eller vet vad som passar vid byte?
Packning mot panna Norrahammar 2000 1967:
diameter 60mm, bredd 4mm, höjd 2,5mm
Befintlig Cirkulationspump är vattensmord:
API Perfecta 20 L - 1" (34), nr 501707,
E-Mot, typ WB50/2-8, 220v, 0.02kW, Per 50/s, 0.3A, cos 0.87, 2750 T/min, 1.5 microF, 400 VDB, nr R0407235 (komma betyder ny inforuta)
(Har försökt renovera gamla utan att lyckas)
/Stefan
Eller vet vad som passar vid byte?
Packning mot panna Norrahammar 2000 1967:
diameter 60mm, bredd 4mm, höjd 2,5mm
Befintlig Cirkulationspump är vattensmord:
API Perfecta 20 L - 1" (34), nr 501707,
E-Mot, typ WB50/2-8, 220v, 0.02kW, Per 50/s, 0.3A, cos 0.87, 2750 T/min, 1.5 microF, 400 VDB, nr R0407235 (komma betyder ny inforuta)
(Har försökt renovera gamla utan att lyckas)
/Stefan
Den heter inte API..den heter Perfekta.S Stefan Norrahammar skrev:
På sidan https://pumplotsen.se/pumpar/befintlig-pump/cirkulation/20-la-1
visas två olika pumpar som passar tillsammans med en adaptersats för att förlänga ledningen från 130 till 170 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns alldeles säkert massor med andra pumpar som passar också..
Den jag söker sitter direktmonterad på pannan... inte externt!D Dilato skrev:
Längden på den befintliga pumpen är 170mm. Indag finns det i princip bara 130mm och 180mm. Men valfri 130mm pump med en adapter fungerar. 130mm pumpar kan du hitta var som helst, till och med biltema. Förlängningsnippeln är lite ovanligare.
Klicka här för att svara