Har en nibe fighter 310 p
Jag undrar om det är någon som kan beskriva för mig om det här är riktigt.Panntemp 52 temp kompressor40
kompressorn går hela tiden .elpatron slår till.
utetempen är -1 gr framledning tll golvvärmen 32gr
elförbrukningen ligger på ca 32kwh per dygn
huset är nybyggt 2002 102 kvadrat stort
2 pers i hushållet
 
Ser normalt ut, har en likadan själv.

jlz64
 
vi bor i södra norrland
Kör på värmekurva 6 förskjutning -1
Har inte ordentlig värme på golvet i köket där slingan är
80 m Kör cirkpumpen på 1.
Ska man höja den?
Vi har väldigt svårt att få hjälp av installatören.
Därför är det tur att det här forumet finns
 
Du bör köra cirkpumpen på högsta fart när man har golvvärme. Det löser säkert värmeproblemet i köket.
Om man har olika golvbeläggningar i huset så brukar man få justera efter det "trögaste" golvet.
Har du termostater i varje rum? för det underlättar.

jlz64
 
Är det någon som vet hur man ställer upp pumphastigheten på en IVT 490?
 

Måste bara fiska efter "normala" värden.
Vi installerade en IVT Bergvärme i augusti och jag är inte riktigt van med vilka siffror den ska visa.

Den tar in vatten med 1,5 grader och skickar ut -1 grad från hålet. Temperaturen ute ligger strax under 0 och pumpen hinner knappt vila en kvart innan den drar igång igen.
Kommer temeperaturen att stabilisera sig eller fortsätter den att sjunka, för två veckor sedan låg den på 4 grader in från borrhålet.

Är detta som det ska?

//Andy
 
Pandy, vilken IVT har du och hur djupt hål har du borrat?
 

IVT E7
140 meter

//Andy
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.