3 086 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
temp kompressor
Har en nibe fighter 310 p
Jag undrar om det är någon som kan beskriva för mig om det här är riktigt.Panntemp 52 temp kompressor40
kompressorn går hela tiden .elpatron slår till.
utetempen är -1 gr framledning tll golvvärmen 32gr
elförbrukningen ligger på ca 32kwh per dygn
huset är nybyggt 2002 102 kvadrat stort
2 pers i hushållet
Jag undrar om det är någon som kan beskriva för mig om det här är riktigt.Panntemp 52 temp kompressor40
kompressorn går hela tiden .elpatron slår till.
utetempen är -1 gr framledning tll golvvärmen 32gr
elförbrukningen ligger på ca 32kwh per dygn
huset är nybyggt 2002 102 kvadrat stort
2 pers i hushållet
vi bor i södra norrland
Kör på värmekurva 6 förskjutning -1
Har inte ordentlig värme på golvet i köket där slingan är
80 m Kör cirkpumpen på 1.
Ska man höja den?
Vi har väldigt svårt att få hjälp av installatören.
Därför är det tur att det här forumet finns
Kör på värmekurva 6 förskjutning -1
Har inte ordentlig värme på golvet i köket där slingan är
80 m Kör cirkpumpen på 1.
Ska man höja den?
Vi har väldigt svårt att få hjälp av installatören.
Därför är det tur att det här forumet finns
Du bör köra cirkpumpen på högsta fart när man har golvvärme. Det löser säkert värmeproblemet i köket.
Om man har olika golvbeläggningar i huset så brukar man få justera efter det "trögaste" golvet.
Har du termostater i varje rum? för det underlättar.
jlz64
Om man har olika golvbeläggningar i huset så brukar man få justera efter det "trögaste" golvet.
Har du termostater i varje rum? för det underlättar.
jlz64
Måste bara fiska efter "normala" värden.
Vi installerade en IVT Bergvärme i augusti och jag är inte riktigt van med vilka siffror den ska visa.
Den tar in vatten med 1,5 grader och skickar ut -1 grad från hålet. Temperaturen ute ligger strax under 0 och pumpen hinner knappt vila en kvart innan den drar igång igen.
Kommer temeperaturen att stabilisera sig eller fortsätter den att sjunka, för två veckor sedan låg den på 4 grader in från borrhålet.
Är detta som det ska?
//Andy
Klicka här för att svara