Jag har tänkt lägga tjockfilmsepoxi i mitt garage. Har någon här erfarenhet av Tikkurilas produkter och kan vägleda mig lite?
Garageplattan som skall behandlas är 51m² och är nyslipad (HTC M2). Rostfri golvränna 1x0,2m samt är plattan uppvärmd golvvärme.
Det jag framförallt är lite frågande till, är vilken primer som man bör använda sig av samt ifall det är stor prisskillnad dem emellan tänkte då på P200 vs P400.
Blandningsförhållande primer/thinner? 50% första varvet och 30% andra varvet?
Fylla igen småhål och sprickor i betongen efter första varvet med primer?
Den rostfria golvrännan? plast och maskeringstape? samt när tar jag bort maskeringstapen på kanten för snyggast resultat?
Samt färgåtgång på P300 stämmer det bra att det åtgår 1 liter /m² färdigblandad massa?
Är det dumsnålt att bara lägga 1.5mm? eller räcker det för ett hemmagarage?
Många frågor blir det

Men då man skall ge sig på något man inte gjort förut så är det bättre att fråga en gång för mycket.
/Martin