Jag klev själv över
Jag begrep aldrig varför man gjorde sin produkt mindre mångsidig från Telldus sida?
Skippade både Zwave och 433, två saker som jag använder mest.
Att man bara har stöd för Zigbee gör ju kundgruppen begränsad.
Själv skriver Telldus:
"Observera att hub 1 inte ersätter din gamla TellStick – den kompletterar den. Behåll båda online för att styra alla dina enheter (433 MHz, Z-Wave och Zigbee) från samma Telldus-konto."
Så man hänvisar alltså till att detta ska vara ett komplement till en produkt som inte längre finns att köpa.
Känns bara väldigt märkligt?
Klev själv över till Homey vid årsskiftet och är helnöjd.E etompau skrev:
Jag begrep aldrig varför man gjorde sin produkt mindre mångsidig från Telldus sida?
Själv skriver Telldus:
"Observera att hub 1 inte ersätter din gamla TellStick – den kompletterar den. Behåll båda online för att styra alla dina enheter (433 MHz, Z-Wave och Zigbee) från samma Telldus-konto."
Så man hänvisar alltså till att detta ska vara ett komplement till en produkt som inte längre finns att köpa.
Homey är en nyare och kraftfullare produkt, som säljer i större volymer en bef. Net/Znet-produkter, så lite svårt att direkt jämföra dessa två. Dock hade (har) Telldus ett smidigt och flexibelt system, hanterbart för de flesta människor, även de som inte var tekniskt lagda.Hannuse skrev:
Jag klev själv över
Klev själv över till Homey vid årsskiftet och är helnöjd.
Själv skriver Telldus:
Tyvärr stannade all utveckling upp under många år, och nu dyker Hub 1 upp som ger ringa förbättringar och funktioner, snarare ett steg tillbaka. Svårt att se att den kommer bli en storsäljare.
Det är i och för sig sant, men det viktiga för mig är ju att det fungerar, finns en utveckling och en support på något sätt.E etompau skrev:Homey är en nyare och kraftfullare produkt, som säljer i större volymer en bef. Net/Znet-produkter, så lite svårt att direkt jämföra dessa två. Dock hade (har) Telldus ett smidigt och flexibelt system, hanterbart för de flesta människor, även de som inte var tekniskt lagda.
Tyvärr stannade all utveckling upp under många år, och nu dyker Hub 1 upp som ger ringa förbättringar och funktioner, snarare ett steg tillbaka. Svårt att se att den kommer bli en storsäljare.
Så för mig känns Telldus väg att gå helt märklig?
Håller med om att det gränssnitt som finns i Telldus är enkelt och överskådligt, och kunde hanteras av de flesta.
Men nu klipper man liksom bort funktionalitet som man tidigare hade, vilket gör att man kommer att ha svårt att nå ut till en bred kundgrupp (tror jag).
Framtiden får utvisa hur det går.
Klicka här för att svara