Grilltermometer på utsidan med tråden in genom ventilen är nog vad du får satsa på, plasten tål inte bastuns temperaturer annars. Eller så bygger du din egen med en termistor, en resistor och en ESP-processor för några tior...
Edit: Glömde skriva att du naturligtvis behöver en värmetålig tråd till termistorn också.