Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Allvarligt ?
Ja, de är på väg att höja mitt pris med 12 öre/kWh eftersom mina rabatter går ut. 12 öre på 15 MWh per år blir 1800 kr/år.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Ja, de är på väg att höja mitt pris med 12 öre/kWh eftersom mina rabatter går ut. 12 öre på 15 MWh per år blir 11800 kr/år.
Varför vänta ?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför vänta ?
För att jag lyckades få rabatten 3 månader till och då kan jag samla på mig ett helt års statistik i nuvarande kalkylark. Ja, jag har vissa autistiska drag - jag är medveten om det...

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Eon skulle också ha något extra för inköpt el. Tror jag betalar spot+3 öre till dem

C
T t3o skrev:
Eon skulle också ha något extra för inköpt el. Tror jag betalar spot+3 öre till dem
Det låter alldeles för bra för att vara sant. Möjligen att du betalar månadsavgift + inköpspris (spotpris + omkostnader) + 3 öre påslag.

C cpalm skrev:
Det låter alldeles för bra för att vara sant. Möjligen att du betalar månadsavgift + inköpspris (spotpris + omkostnader) + 3 öre påslag.
Abonnemang, skatt, överföring och moms tog jag som självklart i detta sammanhang men ska försöka bli tydligare i mina inlägg. Ber om ursäkt för det

Data man kan få ner från vattenfall tror jag är normaltid även under sommren.

• Gilla
john68
  • Laddar…
C
T t3o skrev:
Abonnemang, skatt, överföring och moms tog jag som självklart i detta sammanhang men ska försöka bli tydligare i mina inlägg.
Ja, rätt självklart, så inget fel med det. Men det var ingen dessa poster jag menade.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Data man kan få ner från vattenfall tror jag är normaltid även under sommren.
Inte elpriserna från Vattenfall, de har sommartid.

Och Telge har olika beroende på hur elnätet gör, dessutom är det bara olika ett tag eftersom de justerar förbrukningen till vintertid, men de är inte tydliga när de gör det. Mina förbrukningssiffror från mars är justerade för detta numera, även de för april. Dock inte maj ännu, trots att jag betalat den räkningen för flera veckor sedan. Helt plötsligt en dag kommer de bara att vara justerade...

• Wow
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.