Undrar om man köper grisen i säcken eller ej om man beställer 2 småsäckpallar som är lägsta antal vid hemkörning?

Priset verkar ju vara "humant" iaf drygt 5200kr för 1664kg inkl moms och frakt som jag förstod innebär ett totalpris på runt 3-3,1kr/kg.

Någon annan som kan berätta mer om kvalitén om den dammar,sönderdelas lätt, askar mycket etc.

Det är deras 6mm som gäller för min del.

Hemmakatten
Vi har pellets från telge energi, 6mm i 16kg-säckar. Har eldat upp ca 4 pallar hittills och vi är nöjda. Pelletsen har låg askhalt och vi tycker den har fungerat precis lika bra som annan pellets vi köpt tidigare.

Ok.

Låg askhalt, vet inte hur mycket aska det blir eller bör vara då pelletseldning är nytt för mig, men på 15kg så blir det kanske 2,2,5dl vet inte om det är mycket eller lite och har bara använt samma märke.

Har nog eldat upp drygt 30 pallar med Telge och det har funkat fint. Bytte i år till Stora Enso 400 kr billigare per pall.

Köpte 5 säckar lokalt av märket sca bionorr 6mm vilket är samma märke jag kommer att få hem idag för att det blev lite brist på pellets i avaktan på beställningen.

OCH undrar det verkligen kan vara klass 1 kvalité, var säkert 1-1,5dl spån totalt/säck, mycket småbitar på kanske 2mm sedan större bitar som definitivt var större än 4ggr diametern, 3,5-4cm + flisbitar och skit, byggmax norrlands hade inget av dessa utan var ren,jämn och fin, och börjar ångra mig bittert att jag inte tog vagnen och hämtade själv...

Någon annan som har erfarenheter av bionorrs kvalité?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.