Fick i augusti ett erbjudande från Telenor om 100:- rabatt i 12månader som skulle börja gälla enligt nedan.

Av en händelse så råkade jag dra mig till minnes när jag registrerade mig i appen.
Ingen rabatt dragen.

Ringer Telenor , 20mn väntan och får prata med en person, dröjer ytterligare 10min medans personen skall kolla upp., börjar låtsas prata med någon och säga jösses va det dröjer, då svarar personen igen.

Jag ser att det missats att lägga in rabatten, men jag lägger in rabatt på 100:- nu som inte gäller egentligen, sen skulle de lägga in 1200 på kommande så jag inte skulle betala på ett tag.

Kollade innan på deras sida
Där har de rabatt på fiber tjänsten.
Påtalar detta ,ehm det är när man registrerar sig som ny kund.

Jag krävde att få återbetalt då vi ingått ett avtal, men det gick först inte. Behövde hota med ARN.
Då lades det in ett ärende till reklamation.

Det finns billigare och bättre alternativ till Telenor.
Detta väntar jag med tills jag fått återbetalningen.

• Skärmdump av SMS-erbjudande om 100 kronors rabatt på bredbandstjänst från Telenor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump från Telenor.se visar fakturor betalda utan rabatt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har haft precis samma problem med Telenor. Inte bara en utan två ggr som de "glömmer" att lägga in rätt pris. Upptäckte det lite av en slump då betalning går vi autogiro. Det mest häpnadsväckande var att de "inte kan" göra en återbetalning utan att de måste minska beloppet på kommande betalningar. Andra gången det hände var jag riktigt irriterad när jag ringde kundtjänst och personen skulle föröka motivera varför de inte kunde betala det de dragit för mycket. Vi hade ingen bra dialog men kvinnan höll sig till samtalsprotokollet när hon skrikande avslutade samtalet med "Ha en fortsatt trevlig dag" innan hon slängde på luren. Har nu bytt leverantör.

Har samma erfarenhet av Telenor, de "glömmer" att att lägga in rabatten, man får ringa 2-3 ggr för att få till hela.
Nu råkade jag ut för en ny sak, när jag ringde senast i november så sa de att min rabatt går ut i februari, dum som man är antog jag att det då var sistta dagen i månaden som det alltid varit tidigare, men det var 1:a så fick en rabatt på hela 3 kr p på den räkningen.
Sen kom ett brev med att att priset höjs igen, är väl 4:e gången på inte ens 4:a år.
Får bli ett samtal till uppsägningsavdelningen...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.