T tanaris skrev:
Fascinerande kräk de där Tele2-säljarna. Ringa på dörren strax efter tio på kvällen, vara påstridiga och avsluta med "fuck you" när de inser att man faktiskt inte är intresserad av deras fiberlösningar kan knappast vara något framgångsrecept.

Men det fick mig iallafall att få ändan ur vagnen och avsluta det Tele2-mobilabonnemang jag hade liggande.
Efter jag läst detta kommer jag inte heller i framtiden ens börja prata utan bara säga att jag inte är intreserad.
Fortsätter de kommer jag vilja ta kort på deras ID för att kunna bevisa för deras chefer att de varit på plats och sedan spela in samtalet.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Något som slog mig, hur väl respekterar säljare när man satt upp en skylt som tydligt avvisar säljare?

Och om någon vägrar ta ett nej tack, är det väldigt otrevligt att bara stänga dörren? Jag menar, jag får inte betalt för att jag ger MIN tid till dem och riskerar bränna mat på spisen för att de inte har öron att lyssna med...

Vi har ju haft en skylt uppsatt men insåg idag att färgen försvunnit så den är inte läsbar.

Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
K kattparet skrev:
Något som slog mig, hur väl respekterar säljare när man satt upp en skylt som tydligt avvisar säljare?

Och om någon vägrar ta ett nej tack, är det väldigt otrevligt att bara stänga dörren? Jag menar, jag får inte betalt för att jag ger MIN tid till dem och riskerar bränna mat på spisen för att de inte har öron att lyssna med...

Vi har ju haft en skylt uppsatt men insåg idag att färgen försvunnit så den är inte läsbar.
Det är inte otrevligt att stänga dörren. Du har ingen skyldighet att öppna den över huvud taget.
Senast Tele2 var här och svamlade om ändringar i min fiber vad jag säljaren kortfattat förklara vad han ville sälja. Han svamlade vidare. Jag sa att nu får du tio sekunder till att förklara vad du vill. På tio slängde jag igen dörren framför näsan på skojaren.

• Gilla
kattparet och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är inte otrevligt att stänga dörren. Du har ingen skyldighet att öppna den över huvud taget.
Senast Tele2 var här och svamlade om ändringar i min fiber vad jag säljaren kortfattat förklara vad han ville sälja. Han svamlade vidare. Jag sa att nu får du tio sekunder till att förklara vad du vill. På tio slängde jag igen dörren framför näsan på skojaren.
En annan är ju ofta onödigt trevlig mot folk som ringer på. Förut kunde man skylla på att det gick covid i huset (man kanske ska dra nån rövare om att det går vägglöss, men välkommen in om du vågar) men nu är det ju förbi.

K kattparet skrev:
En annan är ju ofta onödigt trevlig mot folk som ringer på. Förut kunde man skylla på att det gick covid i huset (man kanske ska dra nån rövare om att det går vägglöss, men välkommen in om du vågar) men nu är det ju förbi.
Du får ursäkta om jag måste springa iväg hastigt men jag har magsjuka och kräks lite då och då ......

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
R
Varför hålla på med lögner för att ursäkta att man inte är intresserad?

Jag brukar inleda med att (ärligt) förklara att jag inte är det och att jag dessutom aldrig köper något från dörrförsäljare hur som helst.

Fortsätter de tjata då så förtjänar de faktiskt ett otrevligt bemötande.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
M Mats skrev:
Du får ursäkta om jag måste springa iväg hastigt men jag har magsjuka och kräks lite då och då ......
Man har ingen skyldighet att vara artig mot någon som kommer till ens hem och försöker lura en. Jag brukar dra ett 'you can fuck off and eat my shit' (på engelska eftersom jag bor i Australien) och slänga igen dörren med en smäll.

• Gilla
Unikt namn och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
R RoAd skrev:
Varför hålla på med lögner för att ursäkta att man inte är intresserad?

Jag brukar inleda med att (ärligt) förklara att jag inte är det och att jag dessutom aldrig köper något från dörrförsäljare hur som helst.

Fortsätter de tjata då så förtjänar de faktiskt ett otrevligt bemötande.
Problemet med Tele2 försäljaren är att det är bara lögnaktiga sociopater som vandrar runt. Han kommer mala på med sin monolog med höjd röst tills dörren trycks mot näsan eller du accepterar erbjudandet.
Vi har nog haft 3-4st på besök, alla av samma skrot och korn.

Står det Tele2 på jackan är det bara att stänga dörren, det enda som finns i slutet av samtalet är en bitter eftersmak.

Alla andra dörrknackare accepterar ett nej tack.

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
Nu har jag sagt upp mobilabonnemanget hos Tele2.

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
L Lars_MK1 skrev:
Jag tänkte diskutera Tele2s försäljningsmetoder i denna tråd.

Är nyfiken på om dessa metoder är utbrett bland deras säljare, samt varna dem som dem inte varit hos än(om det finns någon) om deras metoder så man kanske är lite mer förberedd på vad som egentligen sker.

Jag har nu haft besök av två Tele2 dörrförsäljare med ett par månaders mellanrum, båda med samma tillvägagångsätt.

Detta gäller altså dem som har Telia Öppen Fiber(händer kanske i andra fibernät med?) där Tele2 tycker man ska byta till iTUX "gratis" mot att man binder sig till tele2 i 24 månader(och får betala vanlig månadsavgift för internet abbonemanget till dem) och därefter kan välja någon annan leverantör om man vill, Vilket är ungefär samma leverantörer som finns i Telia Öppen Fiber.

Problemet med deras försäljning är att dem använder uttryck som:
"Det sker en förändring i din fiberleverans", "Tele2 har tagit över din fiberanslutning från Telia" och annat ordbajsande som är meningen att tolkas som att deras besök är legitimt och något man måste ha information om osv.
Men så är det givetvis inte.

Detta är ett rent försäljningsbesök och inget annat.
Jag hade precis ett besök som gick till på precis samma sätt, så det kör med detta upplägg även flera år senare. Enormt påstridig försäljare, nästan forcerar sig genom dörren, ber om 2-3minuter att komma med information och efter 7-8 minuter inte lagt fram ett erbjudande utan vill enbart veta vad man har för tjänst idag. Vägrar avsluta när man ber om det och går inte när man säger till. Första gången jag fått ta någons jacka och väska och ställa ute på trappen och be honom vara snäll och gå ca 10 ggr.

Jag är arg så det kokar så behövde skriva av mig. Tack och lov fanns denna tråden 😄

• Gilla
  • Arg
  • Ledsen
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Hade en i hallen för ett par veckor sedan, sen den förre var här trodde jag faktiskt att jag blivit svartlistad av tele2-försäljarna efter den verbala omgång han fick av telias kundtjänst. Den nye var en påstridig jäkel, sa till honom artigt två gånger att jag inte var intresserad och att gå men han babblade på. Ringde sen 11414, framförde situationen och bad damen i andra änden av tråden att säga till killen att gå och gav honom luren. Han trodde nog att jag drev med honom för han stod kvar men han tog luren, lyssnade och sen försvann han som ett skott. Jag tackade damen som fnissade och sa att det varit ett rent nöje.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Kvällens Tele2-försäljare vann priset att bli den första försäljare som jag har smällt igen dörren för. Efter att upprepade gånger sagt att jag inte var det minsta intresserad av något de hade att erbjuda så förklarade jag för honom att vi antingen kunde avsluta samtalet civiliserat och säga adjö, eller att jag stänger igen dörren. Han valde inte det första alternativet...

• Gilla
  • Arg
SC Aero och 6 till
  • Laddar…
D dagmartin skrev:
Kvällens Tele2-försäljare vann priset att bli den första försäljare som jag har smällt igen dörren för. Efter att upprepade gånger sagt att jag inte var det minsta intresserad av något de hade att erbjuda så förklarade jag för honom att vi antingen kunde avsluta samtalet civiliserat och säga adjö, eller att jag stänger igen dörren. Han valde inte det första alternativet...
Hade en påtänd idiot till Tele2-försäljare som ringde och försökte pracka på mig ett TV/internet-paket som skulle vara billigare än mitt nuvarande. Det visade sig inte ens ha motsvarande utbud.
Jag bad de skicka all info, då jag av princip aldrig köper något över telefon.
Då kom det ett SMS som jag skulle svara på för att godkänna ett avtal.

Struntade då i att svara, varvid efter 5 minuter så ringde en ytterligare speedad idiot #2 som sa sig vara vara idiot #1's chef och undrade varför jag inte skrivit på.
Han blev helt rabiat när jag sa att jag inte godkänner ett skit. Hade man kunnat ge någon en dansk skalle via telefon, så hade det varit ett lämpligt tillfälle 🤬

Det går inte heller att klaga på försäljningsmetoderna hos Tele2 via epost, eller deras usla chatfunktion. Då får man ringa upp, sitta i kö, och sedan troligen få prata med idiot #3

• Gilla
  • Haha
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Reklamlapp från Tele2 som beskriver fördelarna med att byta till deras tjänst, inklusive telefonsupport och öppettider.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du skulle frågat deras kunniga säljare vad som passar dig bäst…

Intressant att man ska ringa om man inte vill ha besök.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Tobbe.A
P Pin skrev:
[bild]
Du skulle frågat deras kunniga säljare vad som passar dig bäst…

Intressant att man ska ringa om man inte vill ha besök.
Jag har ringt vid två tillfällen. En av gångerna kom de ändå.

• Gilla
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.