J
Det bästa man kan svara är att man har betalninganmärkning eller God man. Då går dom direkt utan knot...Provade det med Röda korsets insamlare för månadsbidrag sist med gott resultat.
Kräver dock att man helt saknar värdighet, som jag :)

• Haha
  • Gilla
possum77 och 7 till
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
De här har jag nog sluppit, men nån vecka innan ett larmbolag ringde på dörren så låg det ett kopierat handskrivet brev i brevlådan att en mystisk person i huva hade siktats i området och att man skulle vara vaksam;)
Säg att du funderat förbättra perimeterskyddet, inte bara kameror, och vad de har att erbjuda:D
Och att han som smyger runt är kvarterets "Ove".

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Säg att de kan återkomma då de har automatvapens torn för att skjuta zombies i sin portfölj att erbjuda. Och till dess de har det finns det inget de kan sälja... det är det enda som fattas just nu....
:crysmile:

Men är det faktiskt Tele2:s eget folk. Köper de inte in tjänsten från diverse personalföretag? Inte för att det gör saken bättre.

hsd
När det gäller försäljning på telefon och de påstår att det är tele2 som ringer, jag googlade nummer och det var från telemarketing företag
Det finns ingen heder och de hittar på vadsomhelst

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
R
Kapsyl Kapsyl skrev:
Men är det faktiskt Tele2:s eget folk. Köper de inte in tjänsten från diverse personalföretag? Inte för att det gör saken bättre.
Står det "Tele2" på kläderna så är antingen deras "folk", eller borde de anmäla dem för bedrägeri. De kan knappast gömma sig bakom någon outsourcing.

Nu har detta dessutom pågått så länge att de knappast kan vara omedvetna om hur deras försäljare beter sig. Jag har läst om liknande vittnesmål på andra sajter. Jag tror m.a.o. att detta är fullt sanktionerade metoder, eller i.a.f. metoder de har överseende med vilket är lika illa.

hsd
Kostar inte så mycket att sätta en tele2 logga på en jacka

hsd hsd skrev:
När det gäller försäljning på telefon och de påstår att det är tele2 som ringer, jag googlade nummer och det var från telemarketing företag
Det finns ingen heder och de hittar på vadsomhelst
Samma för Telia, de använder bl.a. ett företag Diamax, adress Umeå, med callcenter som hanterar telefonförsäljning.

Törs nästa säga att all uppringande försäljning görs av callcenter på uppdrag av den som äger tjänsterna.

• Gilla
Lullejulle och 3 till
  • Laddar…
R
hsd hsd skrev:
Kostar inte så mycket att sätta en tele2 logga på en jacka
Är det ett svar till mig? Jag skrev väl inget om kostnad? Är det så att någon använder deras logga och knackar dörr i deras namn utan att vara anlitade av dem så faller det väl under mitt "eller", nämligen bedrägeri.

hsd
A AndersS skrev:
Samma för Telia, de använder bl.a. ett företag Diamax, adress Umeå, med callcenter som hanterar telefonförsäljning.

Törs nästa säga att all uppringande försäljning görs av callcenter på uppdrag av den som äger tjänsterna.
Har bara råkat ut för tele2 , allente , sector alarm när det gäller falska säljare

hsd
R RoAd skrev:
Är det ett svar till mig? Jag skrev väl inget om kostnad? Är det så att någon använder deras logga och knackar dörr i deras namn utan att vara anlitade av dem så faller det väl under mitt "eller", nämligen bedrägeri.
Bara rent allmänt, man kan inte lita på att jackmärke verkligen är från det aktuella företaget

hsd hsd skrev:
Bara rent allmänt, man kan inte lita på att jackmärke verkligen är från det aktuella företaget
Kan ju vara ett krav från firman som anlitar företaget att deras personal ska använda jackor med deras varumärke, likväl när de ringer att man ska använda varumärkesnamnet. Beställaren av säljtjänsten är den som kravställer på hur säljpersonal ska presentera sig och även om profilkläder ska användas.
Behöver inte vara falska säljare utan bara en köpt tjänst av den som beställt uppdraget.
Ett callcenter kan vara ett bolag som ägs av en koncern som har andra bolag som äger varumärket som de ska sälja.

• Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Det bästa man kan svara är att man har betalninganmärkning eller God man. Då går dom direkt utan knot...Provade det med Röda korsets insamlare för månadsbidrag sist med gott resultat.
Kräver dock att man helt saknar värdighet, som jag :)
En variant av den brukar jag köra för att bli av med timeshare-försäljare när jag är på semester. ”I’m unemployed and flat broke. My parents paid for my trip because they feel pity for me”.

Funkar varje gång :D

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
J
possum77 possum77 skrev:
En variant av den brukar jag köra för att bli av med timeshare-försäljare när jag är på semester. ”I’m unemployed and flat broke. My parents paid for my trip because they feel pity for me”.

Funkar varje gång :D
Jag med, man lär sig snabbt säga på spanska: "no tengo ni un puto duro". Timeshare/skraplottsäljare med vinst varje gång/solglasögon från Kina/slangbelleleksaker, skrämmer man bort med det direkt, eftersom de då vet att man inte är turist. Eller låtsas då alltså :)

Betyder typ ordagrant vad du skrev...

• Gilla
possum77
  • Laddar…
T
Fascinerande kräk de där Tele2-säljarna. Ringa på dörren strax efter tio på kvällen, vara påstridiga och avsluta med "fuck you" när de inser att man faktiskt inte är intresserad av deras fiberlösningar kan knappast vara något framgångsrecept.

Men det fick mig iallafall att få ändan ur vagnen och avsluta det Tele2-mobilabonnemang jag hade liggande.

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Jontha och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.