Hej,

Mitt tidigare inlägg drunknade i den stora Gardena-tråden så jag provar en egen tråd. Jag tänkte höra om någon som har en Husqvarna Automower 310, 315 eller Gardena R100Li, R130Li, R160Li skulle kunna hjälpa mig med referensvärden.

Min klippare hittar inte in till laddstationen (sista halvmetern). För att kunna göra det använder klipparen F-signalen och N-signalen som laddstationen sänder ut (antenner på undersidan av laddstationen).

Det finns en test-position som bilden nedan visar som används för att kunna jämföra vilka signal-värden som klipparens sensorer mäter in. Jag tänkte höra om någon av er kan skicka mig de värden som er klippare visar när den står i nedan test-position.

Mätvärdena för F-signal och N-signal hittar man genom den avancerade menyn:
Håll in 7+9 -> "Skiftnyckel" -> Info -> Slinga -> G, F, N (när klipparen står i test positionen)

Jag tänkte också höra om ni kan testa att ställa klipparen i laddstationen och även där gå in i den avancerade menyn och "test av laddstationen" och se om er klippare säger "Ok" på alla signaler (jag noterade nämligen att min klippare säger "Ej signal" för F-signalen när den står i laddstationen).
Håll in 7+9 -> "Skiftnyckel" -> Test -> Laddstation (när klipparen står i laddstationen)

Bifogat i inlägget finns även den tekniska handboken för Husqvarna 310, 315, Gardena Sileno R100Li, R130Li, R160Li osv. Där finns massor bra info - den är alltså mycket mer detaljerad än den vanliga användarhandboken/manualen. Tyvärr finns inte referensvärdena jag är ute efter (det har funnits i den tekniska handboken för andra modeller).

Stort tack för hjälp!

• Illustration av Husqvarna Automower i testposition med markerade F- och N-signaler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kontrollpanel av en robotgräsklippare som visar signalvärden för F- och N-signal i en testmeny.
    Skapa konto
  • Skärm på robotgräsklippare visar signalstatus med meddelandet "Ej signal" för F-signalen.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.