4 193 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Teknik med kakelsnöre
Håller på att kakla i köket och ska så småningom göra en tvättstuga också.
Testar denna gången med kakelsnöre istället för kryss och horisontellt funkar det kanon och går mycket snabbare än kryssen men vertikalt undrar jag hur ni brukar göra?
Jag har bänkskivan som referens horisontellt och då det inte sitter några överskåp behövs det ganska långa snören även vertikalt och då vill gärna snöret ramla ur innan man fått dit plattan....
Trycker ni dit snöret efter ni satt plattan eller är det nån annan teknik som gäller?
/Dea
Testar denna gången med kakelsnöre istället för kryss och horisontellt funkar det kanon och går mycket snabbare än kryssen men vertikalt undrar jag hur ni brukar göra?
Jag har bänkskivan som referens horisontellt och då det inte sitter några överskåp behövs det ganska långa snören även vertikalt och då vill gärna snöret ramla ur innan man fått dit plattan....
Trycker ni dit snöret efter ni satt plattan eller är det nån annan teknik som gäller?
/Dea
Dom få gånger jag använt snöre har jag tryckt dit plattorna och sedan snöret varefter jag finjusterat plattorna. De senaste gångerna jag satt plattor har jag ritat några extra stödlinjer på väggen/golvet och satt efter detta + ögonmått istället. Dvs, inga snören eller kryss. På längre sträckor är också lasern användbar och nu när jag har en bra sådan kommer jag nog mest förlita mig på den istället för stödlinjer på väggen.
Klicka här för att svara