8 160 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
Tejpa skarvar på vindskiva?
hej!
jag ska isolera snedtak i dagarna och har köpt masonite som vindskivor. är det bra att tejpa tvärskarvarna eller något liknande? eller någon fogmassa? taket är gammalt och snett så det behövs nog sågas endel i vindskivorna vilket gör att jag tror det blir springor där luft kan blåsa in. någon som har tips/erfarenhet?
jag ska isolera snedtak i dagarna och har köpt masonite som vindskivor. är det bra att tejpa tvärskarvarna eller något liknande? eller någon fogmassa? taket är gammalt och snett så det behövs nog sågas endel i vindskivorna vilket gör att jag tror det blir springor där luft kan blåsa in. någon som har tips/erfarenhet?
Jag håller för närvarande precis på med detta arbete på mitt hus. Jag gör som så att jag skruvar igenom båda skivorna i överlappet. Skruvarna sätter jag med ca 5 cm mellanrum. Har använt lite olika skruvar men gipsskruv har funkat bra. Detta tyckte jag var bra sätt att lösa det på. Det blir i alla fall tätt i skarven.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden