Hej
Vi håller på att bila upp golvet i källaren för att lägga in golvvärme och inreda två sovrum. Huset är ett souterränghus från 1943. Efter att ha börjat bila samt knacka bort puts från innerväggarna kan man se att innerväggarna som består av tegel har sugit åt sig vatten. Tegelväggarna står direkt på sprängsten och berg och har bara en mycket tunln sula under sig.
Min fråga är ska man riva väggarna och bygga upp nya med stålreglar eller kan man låta väggarna vara som dom är. Väggarna är inte bärande.
//Petra