Har en tegelkåk från 1950 där jag rev ner tretex inne ett av rummen. Så jag har / hade alltså skal i tegel, papp, luftspalt, plankvägg ca 10-15 cm , papp, 1 lager tretex.
Frågan är väll tudelad.
Under tretex och intryckt isolering hittade jag en fint gjord ventil till luftspalten.
Gjordes ventilen för att skapa luftflöde till teglet? Ska väll vara öppen isf?
Plankväggen är kall och jag vill gärna sätta upp vindpapp, 3 cm cellplast + gips mot yttervägg. Eviga frågan med diffusionstät cellplast mot kall vägg. För stora risker?
Tegel och murbruk är i bra skick.
 
N
Ser inte riktigt frågan?
Kanske några bilder för att förstå?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.