Hej!
Hus från 20-talet som håller på renoveras, ska rikta golvet på övervåningen då det är nästa 5 cm nivåskillnad på ca 1,5 meter. Började ta bort plankgolvet och hittat då detta under. Tegel som är ojämt. Väggen till vänster är murstocken och under är det bara en hall.
Vad är det bästa att göra? Börja knacka bort teglet och regla upp eller flytspackla över för att få det jämt?
Kan teglet ha någon bärande funktion eller liknande? Har enligt original ritningen funnit någon form av eldstad här.