4 137 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Tegel fäller vit pulver / tegel missfärgat av olja.
Goddag kompetenta människor!
Jag har slagit fram en gammal 60-tals tegelvägg i min lägenhet och efter mycket slit (samt städ) så blev jag tillslut nöjd. Avslutade med att försegla väggen med steinfix 80.. Och nu ser jag att väggen har ett vitt pulverlager, varför blev det så och hur får jag bort den vita fällningen??
Tack och bock för svar
/adam
Jag har slagit fram en gammal 60-tals tegelvägg i min lägenhet och efter mycket slit (samt städ) så blev jag tillslut nöjd. Avslutade med att försegla väggen med steinfix 80.. Och nu ser jag att väggen har ett vitt pulverlager, varför blev det så och hur får jag bort den vita fällningen??
Tack och bock för svar
/adam
vet ej vad steinfix är men vit hinna på teglet kan vara kalk som kommer från tegelfogarna. Om det är kalk så kan det tas bort med avkalkningsmedel utan att beröra fogarna vid rengöringen ( tegel för tegel) för då blir det vitt igen.
Om det finns något syra i steinfix så kanske har du löst upp den vita kalken ur fogarna och smetat ut den på tegelytor.
gaia
Om det finns något syra i steinfix så kanske har du löst upp den vita kalken ur fogarna och smetat ut den på tegelytor.
gaia
Klicka här för att svara