Mikael_L
Hej, är det någon som har den i sitt badrum, eller jobbat med den.

Jag undrar om den känns bra? Om gallret verkar stadigt och sitter kvar bra mot ramen, så det inte glider iväg eller vickar eller något annat när man kliver på det i duschen.

Sigro.se har den till rätt OK pris om man ser till designen och att det är 1,5mm tjockt material i den. 280:-

image1_c6af6a79225b6b40807ac5467dffee18.jpg
http://www.byggtillbehor.se/index.p...egory_id=1011&option=com_virtuemart&Itemid=16

Mikael_L
Ingen som har någon erfarenhet av den?

Hej jag har två sådana i mitt badrum och de är kanon känns mycket bättre än de vanliga brunnarna.
De är också mycket snyggare på plats och de är även syrafasta, det är inte de vanliga med runt galler.
Gallret sitter mycket stadigt så det behöver du inte vara orolig över.
De finns även att köpa på Hornbach för 239kr, de har med fyra olika galler.

Häls Niclas

Mikael_L
OK, det låter bra, för nu är våra två redan beställda, sedan någon timme tillbaka. :)

Jag kan väl återkomma i tråden med mina intryck sen.

Mikael_L skrev:
OK, det låter bra, för nu är våra två redan beställda, sedan någon timme tillbaka. :)

Jag kan väl återkomma i tråden med mina intryck sen.
Hur var dom då :)

Mikael_L
Ett bra trådlyft. :)

Tja, dom känns framförallt rätt gedigna och tunga i ganska tjock rostfri plåt.
(Alltså i jämförelse med de där 89:- silarna man hittar på Rusta, ÖoB, coop bygg osv).

Jag har monterat båda två och allt kändes bra, och de ser bra ut.
(Men jag har ingen annan erfarenhet av detta, så ta min rapport för vad den är.)

Det enda som jag kan tycka verka lite tveksamt är att det är inte så mycket som ser till att hålla silbrickan på plats. Den ligger bara i en liten försänkning i ramen med sin egen vikt, och försänkningen har lite radie dessutom som gör att det känns som att man kanske skulle kunna lyckas att råka skjuta silbrickan åt sidan med t.ex. fötterna.

Nu sitter ena brunnen i tvättstugan på en yta som i princip aldrig gås på och den andra under badkaret, så om detta skulle kunna vara ett reellt problem i duschen är jag inte säker på, då jag helt enkelt inte har haft möjlighet att testa detta.
Men jag gick precis nu ut i tvättstugan och försökte verkligen peta undan brickan med foten och misslyckades kapitalt, så den kanske ligger relativt stadigt ändå.

Men hade det suttit något fjädrande knäpp-fast-fäste under hade det däremot inte rått någon osäkerhet. men priset hade väl samtidigt blivit något heeelt annat, då mer delar, punktsvetsning samt bortpolering av svetsmärken hade tillkommit i produktionen.

När övervåningen blir klar kommer badkaret nästan säkert flyttas bort här nere och det blir dusch istället. Jag känner mig inte orolig att jag kommer bli besviken över slukristen då heller.
Jag skulle också våga köpa den själv till en ny duschplats om jag nu inte fann något annat trevligt till samma attraktiva pris.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.