Ett drygt fyrtiotal fina tävlingsbidrag har kommit in! Nu ska vi gå igenom dem och välja ut 5+5 finalister som vi begär in. Tack till alla som tävlat!

• Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Man kan väl inte kalla sig snickare om man inte vet vad en tvåtumfyra är? ;) :)
Nå...... är man upplärd av den gamla stammens riktiga snickare är en tvåtumfyra på rikssvenska eller tvågangorfyra på finlandssvenska en ohyvlad planka på ungefär 50x100 mm.......

Är man tillräckligt gammal för att vara upplärd av den riktigt gamla stammens snickare var den sågad till mått antingen efter engelska tum så den blev något grövre eller efter svenska verktum så den blev något klenare än det 50x100 som blev standard efter kriget någon gång.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
@Lambr1
Rolig idé och bra initiativ! Ska bli spännande att se de vinnande bidragen, ja, egentligen vill man ju få se alla deltagares bidrag om det vore möjligt.

Hoppas på en fortsättning, skulle gärna vara med själv nästa år.
//Ronnie

Även jag hoppas på en fortsättning, jag började så smått, men lyckades inte hitta tiden att slutföra något.

Spännande och se vilken fantasi folk har! Såg detta nyss var beredd att börja spåna, men insåg att tävlingen var slut =)

Här är mitt ena bidrag till den öppna klassen:

• Väggmonterat vinställ i trä med flera flaskor vin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
Det andra bidraget blev ett litet bord.
Handgjort litet bord med skulpterade träben och rund glasskiva med logotypen "Made by Magnus".
Skapa konto

• Gilla
cpalm och 6 till
  • Laddar…
Hur slutade tävlingen?

Jag gjorde en blompall, men fick ingen fraktsedel skickad till mig.... snyft :cry:
Men jag är ju väldigt nyfiken på vem som vann? Duktig konkurrens!

Handtillverkad blompall i trä med utsmyckning av en blomma på sitsen står på ett mörkt golv.
Skapa konto

• Gilla
HaendigeHerrn och 7 till
  • Laddar…
Jag tror inte det är helt avgjort än. De har presenterat alla finalisterna på sin facebooksida, kolla där så får de mer bilder på de bidragen.
Håller med att det var många fina bidrag, riktigt kul att se!

Hej! Vi väntar fortfarande på att få in det tionde finalbidraget. Men jag har goda förhoppningar att det kommer till veckan och då blir det jurymöte direkt! Jag håller med - imponerande bidrag, både idéer och utföranden. Jag skriver här när det är klart.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.