5 775 läst ·
160 svar
6k läst
160 svar
Tävla och vinn den testvinnande dammsugaren från Electrolux
57db
Motivering: Litade inte på magkänslan sist vi skulle köpa dammsugare och köpte ett alternativt märke istället för Electrolux. Den skulle va tyst och effektiv. Tyst är den iofs men orkar ju inte suga upp mer än damtussar. Nu kan jag inte motivera att köpa en ny innan den här går sönder, men oklart om jag eller dammsugaren kommer ge upp först. Perfekt läge att vinna en så det blir lite rent och ro i själen igen.
Motivering: Litade inte på magkänslan sist vi skulle köpa dammsugare och köpte ett alternativt märke istället för Electrolux. Den skulle va tyst och effektiv. Tyst är den iofs men orkar ju inte suga upp mer än damtussar. Nu kan jag inte motivera att köpa en ny innan den här går sönder, men oklart om jag eller dammsugaren kommer ge upp först. Perfekt läge att vinna en så det blir lite rent och ro i själen igen.
Motivering:
Jag tillhör av den konstiga delen av befolkningen som faktisk tycker om att dammsuga. Men efter att nästan fått tinnitus av vår gamla dammsugare, skulle denna Electrolux vara en snygg och trevlig julklapp med mycken nöjen med tanken på de 250 kvm i ett gammalt hus men många glipor.
Svar: Den angivna ljudnivån är 57 dB
Jag tillhör av den konstiga delen av befolkningen som faktisk tycker om att dammsuga. Men efter att nästan fått tinnitus av vår gamla dammsugare, skulle denna Electrolux vara en snygg och trevlig julklapp med mycken nöjen med tanken på de 250 kvm i ett gammalt hus men många glipor.
Svar: Den angivna ljudnivån är 57 dB
O tack så hemskt mycket, nu blev jag rörd ☺️A Andrea Rosberg skrev:
Vet inte hur jag ska förklara för Bettan att hon måste maka på sig för en ny förmåga, tänk om hon blir ledsen 😢 vi har ju varit vänner i så många år 🤗
1. Den har en ljudeffektnivå på 57dBA Andrea Rosberg skrev:[bild]
Denna veckan har du chansen att vinna en Electrolux PD82-8DB – en ultratyst och kraftfull premiumdammsugare som utsågs till “Bäst i test” av Byggahus.se 2025. Med sin avancerade PureSound-teknik dammsuger den så tyst att du knappt märker det, samtidigt som den ger utmärkt rengöring på alla typer av golv.
Totalt värde: cirka 2000 – 4000 kronor.
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga och motivera varför just du förtjänar att vinna.
Fråga: Electrolux PD82-8DB har en imponerande låg ljudnivå. Hur många decibel (dB) är den angivna ljudnivån för modellen enligt Electrolux? Svaret hittar du här: [länk]
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses på fredag den 28 november.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Electrolux. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar Electrolux för att de sponsrar den här tävlingen!
2. Motivation: Min fru säger att jag har svart bälte i städning. Så min gamla Electrolux dammsugare har sett sina bästa dagar. Så en uppgradering till en tystare hade inte varit dumt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp att identifiera verktygstavla
Verktyg & Maskiner -
Är det värt striden? Finns det någon chans att vinna?
Bygglov -
Var hittar man krokar till denna verktygstavla?
Verktyg & Maskiner -
Avslutad: Tävla och vinn en multifunktionell airfryer!
Tävling -
Avslutad: Tävla och vinn den prisbelönta robotdammsugaren Dreame L10 Ultra
Tävling