57db

Motivering: Litade inte på magkänslan sist vi skulle köpa dammsugare och köpte ett alternativt märke istället för Electrolux. Den skulle va tyst och effektiv. Tyst är den iofs men orkar ju inte suga upp mer än damtussar. Nu kan jag inte motivera att köpa en ny innan den här går sönder, men oklart om jag eller dammsugaren kommer ge upp först. Perfekt läge att vinna en så det blir lite rent och ro i själen igen.

Den har en ljudeffektnivå på 57dB.

Skulle behöva en tystare dammsugare så jag oftare orkar genomföra städningen då min nuvarande är aningen för bökig och högljudd! Mitt nyårslöfte blir att städa oftare om jag vinner denna!

Motivering:
Jag tillhör av den konstiga delen av befolkningen som faktisk tycker om att dammsuga. Men efter att nästan fått tinnitus av vår gamla dammsugare, skulle denna Electrolux vara en snygg och trevlig julklapp med mycken nöjen med tanken på de 250 kvm i ett gammalt hus men många glipor.

Svar: Den angivna ljudnivån är 57 dB

Tävlingen är nu avslutad!

Stort grattis till veckans vinnare @Isakare, som kammade hem vinsten med motivering #12 🥳. Efter 18 års trogen tjänst från din gamla dammsugare känns det helt rätt att du får en ny!

Vi önskar alla en fantastisk fredag och en riktigt fin helg! 🎉

• Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
A Andrea Rosberg skrev:
Tävlingen är nu avslutad!

Stort grattis till veckans vinnare @Isakare, som kammade hem vinsten med motivering #12 🥳. Efter 18 års trogen tjänst från din gamla dammsugare känns det helt rätt att du får en ny!

Vi önskar alla en fantastisk fredag och en riktigt fin helg! 🎉
O tack så hemskt mycket, nu blev jag rörd ☺️
Vet inte hur jag ska förklara för Bettan att hon måste maka på sig för en ny förmåga, tänk om hon blir ledsen 😢 vi har ju varit vänner i så många år 🤗

Den har en ljudnivå på 57db!

Denna hade kommit mycket väl till pass för att byta ut skaftdammsugaren här hemma.

57 db

Behöver en ny tyst och effektiv till sommarstugan.

Den relik som jag har nu, låter nåt fruktansvärt.
Ja, så högt att jag drar mig för att städa de gånger jag är där.

A Andrea Rosberg skrev:
[bild]

Denna veckan har du chansen att vinna en Electrolux PD82-8DB – en ultratyst och kraftfull premiumdammsugare som utsågs till “Bäst i test” av Byggahus.se 2025. Med sin avancerade PureSound-teknik dammsuger den så tyst att du knappt märker det, samtidigt som den ger utmärkt rengöring på alla typer av golv.

Totalt värde: cirka 2000 – 4000 kronor.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga och motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Electrolux PD82-8DB har en imponerande låg ljudnivå. Hur många decibel (dB) är den angivna ljudnivån för modellen enligt Electrolux? Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses på fredag den 28 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Electrolux. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Electrolux för att de sponsrar den här tävlingen!
1. Den har en ljudeffektnivå på 57dB

2. Motivation: Min fru säger att jag har svart bälte i städning. Så min gamla Electrolux dammsugare har sett sina bästa dagar. Så en uppgradering till en tystare hade inte varit dumt.

57db

Barnen skulle behöva en egen dammsugare på övervåningen.

• Haha
Silkesnusa
  • Laddar…
57db

Skulle behöva en ny dammsugare i stugan, då den nuvarande hålls ihop med silvertejp 🙈

• Haha
Silkesnusa
  • Laddar…
57db

Mina barn skriker högt och drar ur sladden när jag ska dammsuga. Behöver nog en tystare.

• Haha
Silkesnusa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.