2 256 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Tättskikt badrum
Hej!
Håller på att bygga ett enklare badrum i en källare. Två av väggarna är ytterväggar och 1 är innervägg i betong, dessa kommer bara målas. Dem 3 övriga väggarna (L-format badrum) är upp reglade, där tänkte jag att det kanske är läge med tätskikt.
Kan man sätta folie på gipsen och sätta väv/måla direkt på den den? Hittar artiklar om att måla badrum men då nämns inget om tätskikt överhuvudtaget.
Håller på att bygga ett enklare badrum i en källare. Två av väggarna är ytterväggar och 1 är innervägg i betong, dessa kommer bara målas. Dem 3 övriga väggarna (L-format badrum) är upp reglade, där tänkte jag att det kanske är läge med tätskikt.
Kan man sätta folie på gipsen och sätta väv/måla direkt på den den? Hittar artiklar om att måla badrum men då nämns inget om tätskikt överhuvudtaget.
Vid målning är målningen tätskiktet. Tänk på att följa hela "systemet" för målning. Allt ifrån underlag till spackel, glasfiberväv, grundfärg och ytfärg ska överenstämma med ett systems manual.J Jonas Sturebrand skrev:
Övergångarna till andra tätskikt är särskilt knepiga.
Aha, det var så enkelt
Då kan jag fortsätta läsa det jag hittar.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Man målar inte på "vanligt tätskikt" utan Måleribranschen har ett eget våtrumssystem som man då ska följa men samtidigt ska du vara försiktig med tätskikt i en källare.
Som regel fuktskyddar man bara de ytor som utsätts för vattenbegjutning i en källare.
Som regel fuktskyddar man bara de ytor som utsätts för vattenbegjutning i en källare.
Klicka här för att svara