Har lagt första våden med bauhaus våtrumsduk probau i vår tvättstuga, söga fast bra överallt utom i skarven som blir mot nästa våd. dom ska ju läggas omlott 5 cm och limmas där.
men den kanten är veckad (lite för lång) gick ej sträcka och stryka ut dom tyvärr.
känns som man skulle behöva snitta den här och där för att få ner dom, men då blir det ju hål där.
Eller ska man bara hoppas nästa våd trycker ner det så pass att det går bra att kakla över det sen??
Nåt som varit ute för samma??
Var ju lite fall under den våd jag lagt vid golvbrunnen, antar att det var därför det spänner lite.
nästa våd är golvet helt plant.

Hmm - nu använde jag Casco grejerna men tror du inte att fungerar att snitta den första våden (brunn våden) och lägga den snyggt och sen täcka över den med nästa så mycket att den döljer snittet med 5 cm minst? Det går åt lite mer material men borde fungera tycker man ju om man limmar hela skarven.

Jag hade inga sådana problem men mot brunnen ville det inte sitta riktigt och jag var tvungen att stapla på en massa vikt där eftersom det ville "korva" sig.

Men för säkerhet skull ring o kolla med tillverkaren - ganska viktiga grejer det där.

Ja det är ju en ide, är bara det att jag får väldigt mkt spill då. jag får ta en hel till våd på längden och dela då för bara 5 cm x-tra, hmmm....
som det är nu räcker nästa meters våd precis med 5 cm överlapp och ett uppstick på väggen med ca 7 cm i tvättstugan.
Hur mkt bör man ha upp på väggen i en tvättstuga???
tänktre inte ha tätdskikt på väggarna där. bara dra upp det lite ifall man får läkage.

gjorde så och det blev jätte bra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.