Hej,
Jag har haft några hantverkare hemma och dem har lämnat tätskikt vid dörr enligt bilder jag lagt upp. Kan någon som är kunnig förklara om det är ok? Om inte, vad kan man göra åt detta ?
Jag har haft några hantverkare hemma och dem har lämnat tätskikt vid dörr enligt bilder jag lagt upp. Kan någon som är kunnig förklara om det är ok? Om inte, vad kan man göra åt detta ?
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Ser inte ut att vara ngt tätskikt bakom kaklet heller.
Tack för återkoppling!
Det är kanterna som skrämmer mig mest. Det fattas tätskikt på båda sidorna, tänker om det är stor risk för fukt?
Jag undrar även om det räcker med att ta sönder den raden med kakelplattorna och sen lägge ny tätskikt som går hela vägen ?
Det är kanterna som skrämmer mig mest. Det fattas tätskikt på båda sidorna, tänker om det är stor risk för fukt?
Jag undrar även om det räcker med att ta sönder den raden med kakelplattorna och sen lägge ny tätskikt som går hela vägen ?
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Fast fukten ska ventilationen ta hand om.........det är inte så att det vid dörröppningar och sånt automatiskt blir att fukten sugs in i byggmaterialet för att hålet finns där och spärren abrupt slutar där.
Nej detta är tyvärr fel,sen är det osb bakom gips när det ska vara 15mm plyfa.
Ser också ut som dom använt silicon ner mot golv/vägg och så gör inte en kakelsättare.
Du har inte fler bilder på tätskiktet innan kakelsättning?
Ser också ut som dom använt silicon ner mot golv/vägg och så gör inte en kakelsättare.
Du har inte fler bilder på tätskiktet innan kakelsättning?
Det blir mera komplicerat då, t.ex. hur plattan är gjuten med isolering under, om den är omgjord, etc, för det räknas som källarkonstruktion.
Är det fall mot golvbrunn i badrummet skulle jag inte vara orolig för tätskiktet vid dörren som det ser ut.
Är det fall mot golvbrunn i badrummet skulle jag inte vara orolig för tätskiktet vid dörren som det ser ut.
Plyfa behövs bara där man har behov av att kunna fästa upp saker. OSB funkar bra i en dörrsmyg.T twoody skrev:
Dock vet vi ju inte hur resten av väggarna ser ut. Har man använt Plyfa där så verkar det konstigt att man inte hade en remsa över att sätta vid dörren.
Klicka här för att svara


