Kan man använda Probau tätmembran 553 från Bauhaus som är inköpt för 1,5 år sedan? Jag köpte för att påbörja ett badrum, men av flera skäl är det först nu vi gör det. Finns det "bäst före" på tätmembran som man rolla på väggarna? Vågar jag använda det eller ska jag köpa nytt? På Bauhaus kunde de inte svara på frågan utan hänvisar till att ringa kundservice i veckan och fråga.
Fick svar från Bauhaus i dag. För just den här produkten ska man läsa av det som VVD.ÅR, dvs. första två är vecka, sen vilken dag och sist år som produkten är tillverkad. I mitt fall 515.18 blir det tillverkad 2018 vecka 51 fredag.
Membranet är med andra ord, i dag, tillverkat för 1år och 6 veckor sedan. De säger "lagerstabil minst 1 år", då borde jag väl våga använda den till de delar i badrummet som inte är utsatta för vattenspolning (våtzon 2)??
Membranet är med andra ord, i dag, tillverkat för 1år och 6 veckor sedan. De säger "lagerstabil minst 1 år", då borde jag väl våga använda den till de delar i badrummet som inte är utsatta för vattenspolning (våtzon 2)??
Klicka här för att svara