Hej! Är intresserad av ett hus byggt 2005. Enligt besiktningsprotokollet saknas tätskikt vid rörgenomföringarna i golvet i teknikrummet och vid ett ev. läckage kan vatten träna ner i klacken och vidare. Går det att få ett godkänt tätskikt vid dessa redan befintliga rör?
Teknikrum med exponerade vattenrör och rörgenomföringar i golvet utan synligt tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns det tätskikt i resten av golvet? Och vart har de isåfall avslutat detta?
 
Kolla byggreglerna från 2005, kan hända att det var ok att göra så om det finns tätskikt under klinkersen?! Är det tätat runt de gula stora rören tex?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.