Håller på att riva badrum i radhus från slutet på 40-talet. Under badkaret var det gjutet en betongplatta som jag behöver få bort.
1. Hur gör jag det på bästa sätt för att få bort betongen då det är träkonstruktion under? Är bilning för våldsamt?
2. Det svarta tätskiktet som syns runt badkaret finns även i nederkant av väggarna och på golvet. Har inte velat röra det än men det är som en målad väv. Det lossnade av sig själv på vänstersidan av väggen när jag rev de tunna väggskivorna som satt spikade på träpanelen.
Är det asfalt?
1. Hur gör jag det på bästa sätt för att få bort betongen då det är träkonstruktion under? Är bilning för våldsamt?
2. Det svarta tätskiktet som syns runt badkaret finns även i nederkant av väggarna och på golvet. Har inte velat röra det än men det är som en målad väv. Det lossnade av sig själv på vänstersidan av väggen när jag rev de tunna väggskivorna som satt spikade på träpanelen.
Är det asfalt?
Ja det kan stämma. Luktar tjära och sitter på en papp på golvet som är lätt att lyfta bort.
Klicka här för att svara


