Halloj!
Håller på att renovera ett badrum (byggt -82) som tidigare haft plastmatta på golvet. Skall nu in med kakel + golvvärme. Golvet har sedan tidigare ett något otillräckligt fall, varför det kommer att bygga ca. 10-15mm vid toalettavloppet när golvet är spacklat.
Toalettavloppet består av en rör med en invändig gummitätning i vilken en "stos" är nedstucken för själva anslutningen till toalettstolen. Röret är ingjutet kant i kant med betonggolvet.
Frågan är nu hur fasen jag får till detta när golvet blir 15mm tjockare. Tätskiktet måste ju på något vis ansluta till avloppsröret. Måste jag bila upp golvet runt avloppet och höja detta, eller finns det någon annan smart lösning?