Beroende på hur de sitter till så är det färgskrapa eller kniv som gäller. Är det för trångt för de verktygen är det ännu knivigare(!). Har du tur kan du lösa upp limmet med antingen lacknafta eller T-sprit. Kolla bara så att förntren inte tar skada av det. Många nya lacker löses upp av T-sprit och andra färger kan säkert lösas upp av lacknafta. Det behöver inte bli helt rent men listerna fäster ju bättre ju renare det är. Om du kan skrapa bort det värsta kan du sedan torka snabbt med T-sprit för att få det rent och fettfritt och sedan på med de nya listerna! Man brukar få klamra fast åtminstone ändrana, även om listerna är självhäftande, om man vill att listerna ska hänga kvar efter en vinter eller två.