Jag har ett alldeles nylagt icke-impregnerat kalkstensgolv som nu har fullt med märken av tejprester efter att man fäst skyddspappret med packtejp. Någon som har erfarenhet av hur man tar sig an detta på bästa sätt? Vilka typ av preparat vågar man använda?

• Nylagt kalkstensgolv med tejprester och skyddspapper fäst med packtejp synligt vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nylagt kalkstensgolv med märken av tejprester från skyddspapper och packtejp.
    Skapa konto
  • Skyddspapper borttaget delvis från nylagt kalkstensgolv visar tejprester, dammsugare syns.
    Skapa konto
Dåligt råd, tänkte fort och fel:

Prova med lite vanlig matolja och lite manuellt gnuggande med en disksvamp/tvättlapp eller något liknande.
Matolja brukar enligt min erfarenhet fungera bra på klisterrester.

Redigerat:
tveksamt tveksamt skrev:
Prova med lite vanlig matolja och lite manuellt gnuggande med en disksvamp eller något liknande.
Jag tror man ska undvika fett. Vi har testat med thinner i ett hörn nu. Det verkar ta bort en hel del, och förhoppningsvis utan påverkan på stenen..

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
M Mexitegelschabraket skrev:
Jag tror man ska undvika fett. Vi har testat med thinner i ett hörn nu. Det verkar ta bort en hel del, och förhoppningsvis utan påverkan på stenen..
Korrekt, jag tänkte lite fort och fel. Glöm att jag sa något! 🤦‍♂️

• Gilla
Mexitegelschabraket
  • Laddar…
Som vanligt är kemisk ren bensin bäst för tejprester. Även på så fin kalksten som TS har.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.