Har en gammal inbyggd varmluftsugn från Appliance AIO607, såldes på Bauhaus 2008.
Nu har tätningslisten gått sönder och jag behöver byta den. Blev glad när jag hittade att den såldes, trodde jag, på www.nettoparts.se , men får sedan ett svar av kundservice att Appliance har gått i konkurs och det går inte få tag i delen. se bild på den som behövs som inte går att få tag i. Googlat efter den i dagar.

Då tänker jag att det borde finnas en list som kanske är till annat märke men passar minst lika bra.
För att veta det lär man veta mått och då tittar jag på andra tätningslister men hittar ju inte mått någonstans. Någon som har tips här hur jag ska göra?

mvh Caroline

Utskärningsbild på en svart tätningslist till Appliance varmluftsugn AIO607, ej i lager på nettoparts.se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
Appliance tror jag aldrig gjorde något eget utan bara brandade befintliga stora tillverkares produktion från Kina.
Jag har aldrig sett en av deras brandningar tillverkad i västvärlden.
Så du får ta dig en tur till Asien...

electroluxaren skrev:
Appliance tror jag aldrig gjorde något eget utan bara brandade befintliga stora tillverkares produktion från Kina.
Jag har aldrig sett en av deras brandningar tillverkad i västvärlden.
Så du får ta dig en tur till Asien...
Vilken ugn är min "kopia" av då mån tro? då borde ju det gå att beställa en list för den som passar min...?
Har dock sett att alla är lika varandra så egentligen borde det bara vara att hitta någon med omfång, alla verkar ju ha nitar också som man fäster den med.

P
Ja det finns ju lite olika sätt att fästa dessa
men jag vet inte om någon tabell över olika storlekar
och jag har inte sett några andra Kina ugnar i Sverige förutom Baumatic då, där är ju samma problem med reservdelarna.
tom electrolux koncernens ugnar har otroligt många olika att välja på

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.