Tätningslisten på min IKEA-ugn har ramlat loss och är lögn att få fast igen. Den har en lite metallhake i varje hörn och för dessa finns små hål i ugnsstommen. Hur man än mekar och lirkar så går det inte att klämma fast listen i spåret och krokarna lossnar så hela skiten ramlar loss. Hur ska man göra? Någon som vet. Jag vet inte exakt vad det är för ugn me det går säkert att ta reda på. En öppen tom ugn med smutsfläckar. En person håller i ugnsluckans handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
B Båthuset2020 skrev:
Tätningslisten på min IKEA-ugn har ramlat loss och är lögn att få fast igen. Den har en lite metallhake i varje hörn och för dessa finns små hål i ugnsstommen. Hur man än mekar och lirkar så går det inte att klämma fast listen i spåret och krokarna lossnar så hela skiten ramlar loss. Hur ska man göra? Någon som vet. Jag vet inte exakt vad det är för ugn me det går säkert att ta reda på.[bild]
Kämpa på...
Behöver nog en ny list först

B Båthuset2020 skrev:
Tätningslisten på min IKEA-ugn har ramlat loss och är lögn att få fast igen. Den har en lite metallhake i varje hörn och för dessa finns små hål i ugnsstommen. Hur man än mekar och lirkar så går det inte att klämma fast listen i spåret och krokarna lossnar så hela skiten ramlar loss. Hur ska man göra? Någon som vet. Jag vet inte exakt vad det är för ugn me det går säkert att ta reda på.[bild]
Har detta problem precis nu och undrar hur du fick till det till slut?

L LenaSi skrev:
Har detta problem precis nu och undrar hur du fick till det till slut?
Har försökt återmontera ugnslisten på vår ugn. Men icke, det funkar inte. Blir irriterad på konstruktionen.
Någon som lyckats få dit den?

Anonymiserad 137805 skrev:
Kämpa på...
Behöver nog en ny list först
Hade samma problem och framkallade några väl valda ord om IKEA.
Prova att böja till metallkrokarna något så att gummit trycker hårdare mot plåten.
Min tätning sitter fast efter den operationen och jag hoppas att det är bestående.
Lycka till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.