Hej, ska gjuta en stödmur under en bärande tegelvägg. Ca 30x105cm, höjd 100-120cm. Kommer köra grovbetong upp till ca 2-3 cm under, låta det härda och sedan hälla i expanderbetong för att undvika att den krymper så att väggen sätter sig ännu mer.
Men pga diverse gamla järnbalkar under så blir ovankanten av gjutformen inte rak, utan den är figursågad. Så det har blivit springor på 1-2cm. Vad jag förstått så är expanderbetong väldigt lättflytande, så jag vill täta dessa springor. Hur skulle ni gjort det lämpligast? Fogskum? Avstängningslister?
Men pga diverse gamla järnbalkar under så blir ovankanten av gjutformen inte rak, utan den är figursågad. Så det har blivit springor på 1-2cm. Vad jag förstått så är expanderbetong väldigt lättflytande, så jag vill täta dessa springor. Hur skulle ni gjort det lämpligast? Fogskum? Avstängningslister?
John Smith skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara